اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد

18000 هکتار زیر پوشش طرح افزایش تولید ذرت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: سهمیه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به میزان 18 هزار و 500 هکتار در قالب طرح افزایش تولید ذرت دانه‌ای در برنامه کاری سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان قرار گرفته است.

18000 هکتار زیر پوشش طرح افزایش تولید ذرت

مجید درینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن فصل کشت ذرت و برنامه‌ریزی انجام شده و در راستای اجرای بهینه کشت این محصول استراتژیک، کشاورزان ذرت‌کار در این زمینه باید نکات لازم را رعایت کنند.

وی افزود: بر همین اساس سهمیه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به میزان 18 هزار و 500 هکتار در قالب طرح افزایش تولید ذرت دانه‌ای در برنامه کاری سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان قرار گرفته است.

درینی تصریح کرد: با توجه به تهیه دستورالعمل فنی کاشت، داشت و برداشت لازم است، کشاورزان قبل از کاشت به مراکز جهاد کشاورزی مربوطه مراجعه و علاوه بر عقد قرارداد کشت، نسبت به تحویل یک نسخه دستورالعمل مذکور اقدام کنند.

وی با اشاره به لزوم مشاوره با کارشناسان در مراحل مختلف ابراز داشت: کشاورزان باید با توجه به تفاوت‌های اقلیمی شهرستان‌های مختلف در انجام عملیات آماده‌سازی بستر کشت، نوع ادوات خاک‌ورزی، رعایت تاریخ کاشت، انتخاب ارقام دیررس، میان‌رس و زودرس و همچنین فرصت زمانی؛ میزان آب موجود، مصرف کودهای شیمیایی و نتایج آزمون خاک و آب را مد نظر داشته باشند.

درینی با اشاره به تنظیم دستگاه‌های ردیف‌کار برای تعیین تراکم مطلوب با توجه به ارقام مختلف عنوان کرد: انجام دور آبیاری منظم در راستای ایجاد سطح سبز یکنواخت با توجه به افزایش دما، شدت تبخیر، احتمال شوری سطح خاک و آبیاری مناسب در مراحل مختلف رشد گیاه ذرت به ویژه مرحله گرده‌افشانی و دانه‌بندی و همچنین انتخاب روش کاشت مناسب باید مد نظر کشاورزان قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: مبارزه با علف‌های هرز طبق دستور‌العمل موجود در مراکز خدمات ضروری است.

درینی بیان داشت: اهمیت این موضوع به این دلیل است که علف‌های هرز در مصرف آب و مواد غذایی شریک گیاه محسوب شده و موجب بروز احتمالی آفت، بیماری‌ها و در نهایت افت عملکرد می‌شوند.

وی اذعان داشت: برای ممانعت از ورود بذر غیراستاندارد توسط بعضی افراد سودجو در چرخه توزیع بذر، کشاورزان باید بذر مورد نیاز را از طریق مراکز خدمات مربوط تأمین کرده و مشخصات پارت و پاکت بذر را نزد خود نگاه دارند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول