اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار به صورت الگویی انجام شد

کشت ذرت دانه‌ای به روش مکانیزه در اراضی پایاب سد سهند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: برای نخستین بار در مزارع الگویی کشت ذرت دانه‌ای به روش مکانیزه در اراضی پایاب سد سهند هشترود اجرا شد.

کشت ذرت دانه‌ای به روش مکانیزه در اراضی پایاب سد سهند

به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، جعفر صادقی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: با بهره‌برداری از اراضی پایاب سد سهند هشترود 40 هکتار از اراضی پایاب سد سهند و در مزارع الگویی در سال‌جاری زراعی زیرکشت ذرت دانه‌ای قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود افزود: برای تغییر الگویی کشت متداول و تعیین الگوی مناسب کشت برای زارعان اراضی پایاب سد سهند که اراضی آنها از دیم به آبی تبدیل شده است، کشت ذرت دانه‌ای در الگوی کشت منطقه با راهنمایی و تلاش کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: کشت ذرت دانه‌ای برای نخستین بار در این شهرستان به روش کاملا" مکانیزه و با بذر کارپنوماتیک کشت شده است و به روش آبیاری تحت‌فشار بارانی خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود همچنین تاکید کرد: کل اراضی پایاب سد سهند هشترود در پنج فاز عمرانی و حدود 10 هزار و 300 هکتار بوده که 70 درصد آن به زراعت و 30 درصد آن به احداث باغات مربوط بوده است.

صادقی گفت: تمام این مزارع آبیاری تحت‌فشار اختصاصی می‌شود و فاز اول اجرایی عملیات انتقال آب و اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار داخل مزارع در حدود 3 هزار هکتار به اتمام رسیده و بهره‌برداری از آن به‌زودی آغاز خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود افزود: در حال حاضر 160 هکتار از مزارع الگوی پایاب سد سهند بهره‌برداری صورت می‌گیرد.

وی در ادامه در خصوص انواع ذرت اظهار کرد: ارقام ذرت از تنوع بالایی برخوردار است و گونه‌های شکوفه برای  مصرف انسان استفاده می‌شود که دارای قند بالا است و ذرت دانه‌ا‌ی در عوض دارای نشاسته بالایی است.

صادقی گفت: متأسفانه نبود نظارت باعث می‌شود برخی سودجویان ذرت دامی را به‌جای ذرت شیرین استفاده کنند، در حالیکه ذرت شیرین دارای درصد قند بیشتری است.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول