اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر پیش‌بینی کرد

برداشت 20 هزار تن ذرت دانه‌ای از مزارع شوشتر

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شوشتر پیش بینی کرد20 هزار تن ذرت دانه‌ای از مزارع این شهرستان برداشت شود.

برداشت 20 هزار تن ذرت دانه‌ای از مزارع شوشتر

نادر پور رکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر با اشاره به سطح زیر کشت مزارع اظهار داشت: در سال‌جاری بیش از 3 هزار هکتار برای کشت ذرت دانه‌ای در سطح شهرستان شوشتر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به متوسط تولید مزارع خوزستان در محصول ذرت دانه‌ای خاطر نشان کرد: متوسط تولید ذرت دانه‌ای در سطح مزارع استان خوزستان به ازای هر هکتار هفت تن است.

پور رکنی گفت: در ماه‌های اخیر بیش از 214 طرح برای ارائه به کارگروه و شورای توسعه کشاورزی استان ارائه شده است که تاکنون از این تعداد، 92 طرح مصوب شده است.

به گفته این مقام مسئول، در راستای اجرای طرح‌های مصوب در بخش کشاورزی شهرستان شوشتر 31 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

پور رکنی با اشاره به ملاک‌ها و معیارهای مورد نظر برای موافقت با طرح‌های توجیهی افزود: این طرح‌ها باید دارای اشتغال‌زایی بالا و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی باشد.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر تأکید کرد: طرح‌های که در شورای اشتغال و کشاورزی به تصویب می‌رسد باید از شاخصه نوین بودن نیز برخوردار باشد.

پوررکنی با اشاره به نزدیک بودن کشت برنج در استان خوزستان خاطر نشان کرد: محدودیت کشت برنج در سطح اراضی شهرستان شوشتر در تابستان اعمال می‌شود و در حال بررسی شرایط هستیم.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 13 هزار هکتار از اراضی شوشتر زیر کشت این محصول رفت که قطعا در سال جاری این میزان کاهش می‌یابد.

پوررکنی گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی در سطح شهرستان شوشتر در حال بررسی هستند و اراضی مستعد را برای کشت برنج جانمایی می‌کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کشت برنج در سطح شهرستان شوشتر در انواع طارم، آمل3 و... است و در حال بررسی شرایط ارگانیک در شهرستان شوشتر هستیم.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول