اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صعود 2 پله‏ای

تهران به رتبه نخست تولید "ذرت سیلویی" دست یافت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از کسب عنوان تولیدکننده نخست "ذرت سیلویی" کشور توسط استان تهران با صعودی دو پله‏ای خبر داد.

تهران به رتبه نخست تولید "ذرت سیلویی" دست یافت

سیدمحمد موسوی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران- دماوند اظهار داشت: استان تهران پیش از این در زمینه تولید ذرت سیلویی رتبه سوم کشور را در اختیار داشت.

وی ادامه داد: در سال 90 و با تلاش شبانه‏روزی جهادگران عرصه کشاورزی و بهره‏برداران انقلابی، استان تهران به رتبه نخست کشور در این شاخص مهم دست یافت.

موسوی اولویت واگذاری اراضی برای اجرای طرح توسعه کشاورزی نقاط مختلف استان تهران را افراد محلی بیکار و واجد شرایط خواند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با ارائه تعریفی از افراد بیکار و واجد شرایط تصریح کرد: در طرح توسعه کشاورزی استان تهران به روستاییان بیکار فاقد زمین یا کم‏زمین ساکن محلی در اصطلاح "افراد بیکار و واجد شرایط" گفته می‏شود.

وی ادامه داد: بر این اساس اراضی به افراد غیربومی ساکن در سایر نقاط استان تهران یا کشور واگذار نمی‏شود و باید این افراد به طور قطع ساکن حواشی اراضی مستعد باشند.

موسوی اضافه کرد: علاوه بر این افراد دارای تحصیلات مرتبط، به همراه مدارک لازم، بومی و فاقد زمین نیز در قالب تشکیل تعاونی می‏توانند برای دریافت این اراضی پیش‏قدم شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید بر لزوم حضور دست‏کم هفت عضو در هر تعاونی خاطر نشان کرد: با توجه به اساس‏نامه‏های اجرای طرح توسعه کشاورزی، سهم هر یک از اعضای تعاونی و یا به قولی سهام‏داران شرکت نمی‏تواند بیش از 15 درصد باشد.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر اداره‏کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران باید به اصل اساسی حضور دست‏کم هفت عضو در یک شرکت تعاونی ثبت شده برای دریافت تسهیلات طرح توسعه کشاورزی دقت کافی را مبذول دارد.

موسوی اضافه کرد: این افراد با گذر از مراحلی همچون ثبت‏نام در سامانه‏های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین دریافت آموزش‏های لازم به ارائه طرح خود به دبیرخانه ستاد اجرای طرح توسعه کشاورزی مبادرت می‏ورزند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول