اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان:

یک‌میلیون تن ذرت از مزارع خوزستان برداشت می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال یک میلیون و 120 هزار تن ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای از سطح مزارع استان تولید شود.

یک‌میلیون تن ذرت از مزارع خوزستان برداشت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خوزستان، محمد قاسمی‌نژاد این میزان ذرت را شامل بیش از 380 هزار تن ذرت علوفه‌ای و حدود 750 هزار تن ذرت دانه‌ای اعلام کرد.

وی اظهارداشت: در کشت بهاره بالغ بر 12 هزار هکتار از اراضی زیرکشت ذرت رفت و برای کشت تابستانه نیز پیش‌بینی می‌شود که بیش از 100 هزار هکتار به کشت این محصول اختصاص یابد.

قاسمی‌نژاد به کاشت ذرت در استان در دو مقطع زمانی اشاره‌کرد و افزود: کاشت بهاره از دهه اول اسفندماه آغاز و برداشت آن تا پایان خردادماه ادامه می‌یابد، کاشت تابستانه نیز از دهه سوم تیرماه آغاز و تا اواسط مردادماه ادامه یافته و برداشت آن از دهه اول آبان‌ماه شروع و تا ابتدای دی‌ماه ادامه می‌یابد.

سرپرست تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این‌که عمده کشت استان یعنی 92 درصد کشت به صورت تابستانه است، تصریح‌کرد: میزان متوسط عملکرد در واحد سطح ذرت علوفه‌ای استان 55 تن و برای ذرت دانه‌ای حدود 7.3 تن در هر هکتار است.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد کشت ذرت در شهرستان‌های شمالی استان یعنی شوش، دزفول و اندیمشک صورت می‌گیرد، گفت: از دیگر شهرستان‌های ذرت کار استان می‌توان بهبهان، شوشتر، گتوند، اهواز، باغملک و ایذه را نام برد.

قاسمی‌نژاد خاطر نشان‌کرد: استان خوزستان با اختصاص حدود 35 درصد از سطح کاشت کل ذرت دانه‌ای کشور و تولید حدود 32 درصد آن برای پنجمین سال مقام اول را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول