اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی زهک خبر داد

رشد 30 درصدی کشت ذرت علوفه‌ای در زهک

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی زهک گفت: کار برداشت ذرت علوفه‌ای از هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زهک آغاز شده که 30 درصد رشد داشته است.

رشد 30 درصدی کشت ذرت علوفه‌ای در زهک

سیدرضا موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زهک اظهار داشت: کار برداشت ذرت علوفه‌ای از هزار و 200 هکتار اراضی کشاورزی شهرستان زهک در حالی آغاز شده که سطح زیر کشت آن نسبت به سال گذشته، 30 درصد رشد داشته است.

وی افزود: با هدف حمایت از صنعت دام‌پروری، امسال سیاست جهاد کشاورزی این گونه بوده که سطح زیر کشت محصولات جالیزی را کاهش و میزان سطح زیر کشت علوفه را افزایش دهد.

مدیر جهاد کشاورزی زهک ادامه داد: سال گذشته، سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای 800 هکتار بوده در حالی که امسال به هزار و 200 هکتار افزایش یافته و این 30 درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

موسوی بیان داشت: این محصول در حد مورد نیاز به صورت علوفه سبز مورد استفاده دامداران است و مازاد بر مصرف دام آنها به صورت علف خشک در فصل زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: به طور میانگین از هر هکتار 50 تن ذرت علوفه‌ای برداشت می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از 60 هزار تن ذرت علوفه‌ای از سطح اراضی کشاورزی زهک برداشت شود.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول