اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همگام با نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد ـ 33

نمایش‌های خیابانی بهترین روش القای پیام‌های قرآنی است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره امور هنرهای نمایشی و بخش نمایش‌های خیابانی در نمایشگاه قرآن مشهد، گفت: نمایش‌های خیابانی بهترین روش القای پیام‌های قرآنی به مخاطب است.

نمایش‌های خیابانی بهترین روش القای پیام‌های قرآنی است

مهدی صدقی در حاشیه برپای نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: اجرای نمایش‌های خیابانی، پیام‌های قرآنی را به زبان ساده و گویا به مخاطب‌ می‌رساند و تاثیرگذاری خاصی دارد.

وی با بیان اینکه هنر بهترین روش برای ترویج و بیان داستان‌ها و واقعیاتی است که در قرآن کریم ذکر شده، افزود: قرآن انسان‌ها را به عبرت آموزی از گذشتگان توصیه کرده است و ما اگر بتوانیم این تاریخ و وقایع گذشتگان را به صورت زنده به مخاطبین ارائه دهیم مسلماً تاثیر بیشتری دارد.

سرپرست اداره امور هنرهای نمایشی نمایشگاه بین‌المللی قرآن تاکید کرد: در واقع نمایش‌های خیابانی خود یک آموزش است که با زبان هنر و تاثیرگذاری بیشتر به مخاطب جوان و نوجوان و عامه مردم ارائه می‌شود.

مسئول بخش نمایش‌های خیابانی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با اشاره به نمایش‌های خیابانی که در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود، عنوان کرد: امسال نخستین تجربه از نمایش‌های خیابانی را در این نمایشگاه داریم البته سال گذشته به صورت محدود داشتیم اما امسال در سطح گسترده هر شب در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد این نمایش‌ها اجرا می‌شود.

صدقی افزود: هر شب نخستین اجرای این نمایش‌ها از ساعت 21 و 30 دقیقه در ورودی سالن بهار و مولوی جنب سالن فردوسی برگزار می‌شود.

وی به موضوعات این نمایش‌ها اشاره کرد و گفت: موضوعات دینی، اجتماعی ارزشی مانند، پرهیز از دروغ و غیبت، احترام و نیکی به پدر و مادر، اهمیت نماز، قرآن و سایر موارد ارزشی در نمایش‌های خیابانی ارائه می‌شود.

سرپرست اداره امور هنرهای نمایشی نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد با بیان اینکه در کنار نمایش‌های خیابانی، پرده‌خوانی و نقالی نیز اجرا می‌شود، تصریح کرد: تا روز 5 شنبه هر شب سه اجرا به نمایش گذاشته می‌شود.

مسئول بخش نمایش‌های خیابانی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مدت زمان این نمایش‌های و گروه‌خوانی و نقالی را 10 تا 30 دقیقه‌ای عنوان کرد.

صدقی استقبال مردم از این نمایش‌ها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: هر چند نخستین روز تماشاگران کمی داشتیم اما از بعد از روز افتتاحیه استقبال مردم بیشتر شده است و به ‌ویژه نسل جوان و افرادی که علاقه‌مند به هنر هستند، از این نمایش‌ها استقبال بیشتری داشته‌اند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول