اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد

پیشرفت 40 درصدی طرح رصد جریان‌های فرهنگی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از پیشرفت 40 درصدی تدوین طرح رصد جریان‌های اثرگذار فرهنگی و اجتماعی حاکم بر این استان خبر داد.

پیشرفت 40 درصدی طرح رصد جریان‌های فرهنگی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی بعد از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگی این اداره‌کل با اشاره به اینکه دستیابی به فرهنگ مطلوب و منطبق بر ارزش‌ها و آرمان‌ها نیازمند نظارت و ارزیابی دقیق تغییرات فرهنگی و تعاملات فرهنگ با دیگر حوزه‌های اجتماعی است، اظهار داشت: اجرای طرح رصد جریان‌های اثرگذار فرهنگی و اجتماعی حاکم بر این استان از تیرماه سال جاری آغاز شده است.

وی افزود: در اجرای این طرح، مباحث فرهنگی مانند شناسایی جریان‌های فرهنگی، آسیب‌های شایع اجتماعی، نحوه گسترش کمی و کیفی تبلیغات دینی، اثرگذاری ابزارهای فرهنگی موجود بر ترویج فرهنگ ارزشی، نقش تشکل‌های مردمی در تعاملات فرهنگی، عملکرد روحانیون، نمادهای فرهنگی متجلی شده در پوشش و حجاب، گسترش خرافه‌ها، فرق و مکاتب ضاله و راهکارهای تقویت و نهادینه‌سازی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان با انجام مصاحبه و نظرخواهی از 30 مدیر ارشد فرهنگی و اجتماعی، استاد و نخبه حوزه و دانشگاهی و مسئول تشکل‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اروجی با اشاره به اینکه تاکنون 21 نفر از مسئولان و نخبگان چهارمحال و بختیاری در اجرای این طرح با اداره‌کل تبلیغات اسلامی همکاری داشته‌اند، بیان داشت: نتایج این طرح مطالعاتی می‌تواند در پایش جریان‌های فرهنگی تولید شده در حوزه‌های مختلف جامعه و همچنین آینده‌نگری فرهنگی این استان اثرگذار باشد.

وی شناسایی به موقع جریان‌ها و مسائل فرهنگی و ارائه راهبردهای مواجهه صحیح با آن‌ها را از دیگر دستاوردهای اجرای طرح رصد جریان‌های اثرگذار فرهنگی و اجتماعی حاکم بر این استان دانست و افزود: در این طرح سعی می‌شود علاوه بر تبیین فضای کلی فرهنگی این استان، در خصوص جریان‌شناسی، مسئله‌شناسی، تحلیل مسئله فرهنگی، سیاست‌گذاری و بهره‌برداری از ابزارهای فرهنگی مناسب، با استفاده از خرد جمعی موجود در این استان، پیشنهادهای کاربردی ارائه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح تا پایان سال جاری به طور کامل تدوین شده و نتایج آن در اختیار تمامی مدیران فرهنگی و اجتماعی استان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول