اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

توسعه بخش کشاورزی تنها راه نجات اردبیل است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش کشاورزی و توسعه همه‌جانبه آن یکی از ضروری‌ترین عنصر و عوامل نجات این استان از بیکاری و بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی است.

توسعه بخش کشاورزی تنها راه نجات اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور عصر امروز در جریان بازدید از سد عنبران و اولویت اجرای پروژه‌ها در بخش‌های آب و خاک اظهار داشت: تا زمانی که بخش کشاورزی را به معنای واقعی در نیابیم و نسبت به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن واقف نشویم، محال امر است که بتوانیم در توسعه این بخش گام برداریم.

وی به کمبود چشمگیر اعتبارات در حوزه آب و خاک استان و ایجاد تنش‌های مختلف در این حوزه اشاره کرد و افزود: ضعیف نگه داشتن بخش کشاورزی بزرگ‌ترین آفت مدیریتی در استان است که اگر فرآیند موجود اصلاح نشود ما شاهد پس‌رفت روزافزون در این حوزه می‌باشیم.

حقیقت‌پور تصریح کرد: مسئولان استان با بی‌تدبیری‌های خود کاری کردند که بخش کشاورزی از ضعف و نارسایی‌های مرسوم که می‌تواند توانمندی محسوب شود، رنج برده و نتواند به هدف‌گذاری‌ها و سیاست‌های حقیقی در مسیر توسعه استان دست یابد.

این مسئول تعطیل بودن اکثر حوزه‌های بخش کشاورزی نظیر احداث سدهای کوچک و معیشتی، توسعه باغات در اراضی شیبدار و همچنین متوقف ماندن طرح‌های متعدد صنایع تبدیلی و تولیدی بخش کشاورزی در دو سال اخیر بیشترین ضربه را به حوزه اقتصادی و کشاورزی استان وارد کرده است که امیدواریم با جابه‌جایی مدیریت‌ها و تدبیر درست ضعف در این حوزه برطرف شود.

وی اضافه کرد: مدیریت خوب و قوی حوزه آب و خاک می‌تواند قابلیت‌ها و توانمندی‌ها را شکوفا کرده و بر تقویت جبهه کار و تلاش در این زمینه کمک کند.

به گزارش فارس، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی جلوگیری از خروج آب از استان اردبیل به سایر نقاط را مستلزم مدیریت خوب تولید، انتقال و بهره‌برداری از آب اعلام کرد و ادامه داد: ما در سال تولید ملی باید از این منابع به گونه‌ای استفاده کنیم تا از هر وجب این خاک و متر مکعب آب استحصال شده بهترین بهره‌برداری‌ها انجام شود.

حقیقت‌پور اجرای طرح‌های آبخیزداری، ‌احداث سد برای تولید آب، کانال‌سازی و لوله‌گذاری‌ها و برخی طرح‌های توسعه‌ای را مطلوب و با هدف انتقال آب در این زمینه اعلام کرد و بیان داشت: استفاده از آبیاری قطره‌ای و تحت فشار برای بهره‌برداری از آب را بهترین مقوله و راهکار در استفاده حداکثری از آب می‌دانیم.

وی از پیگیری‌های لازم برای انتقال آب قزل‌اوزن به دشت اردبیل خبر داد و گفت:‌ ما در این استان دنبال پیگیری این مسایل به صورت علمی هستیم.

حقیقت‌پور همچنین از سد رسول‌الله شهر عنبران بازدید کرد و با اشاره به افزایش اعتبارات سد عنبران در سال‌جاری افزود: 2.5 میلیارد تومان اعتبار امسال به پنج میلیارد تومان افزایش یافته که امیدواریم رضایت مردم را فراهم آورد.

وی در پایان سخنان خود اجرای سد عنبران را سبب توسعه باغداری، کشاورزی و دامداری در این منطقه اعلام کرد و از مسئولان منابع طبیعی استان خواست در اجرای این سد همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول