اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی دماوند:

اعتبار ناچیز بخش ترویج کشاورزی پاسخگوی نیازها نیست

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند نسبت به کمبود میزان اعتبار اختصاصی به بخش ترویج کشاورزی انتقاد کرد.

اعتبار ناچیز بخش ترویج کشاورزی پاسخگوی نیازها نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حمیدرضا خلیلی عصر امروز در نشست توسعه کشاورزی شهرستان دماوند که با حضور معاون دفتر هماهنگی امور استان‏های وزارت جهاد کشاورزی، فرماندار شهرستان دماوند، سایر مسئولان استانی، محلی و جمعی از بهره‏برداران کشاورزی در فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار داشت: آموزش‏های ترویجی در راستای دانش‏بنیان‏سازی تولیدات کشاورزی انجام می‏شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که اعتبارات تملک دارایی از محدودیت‏هایی برخوردار است، پارسال تنها 50 میلیون ریال به بخش ترویج اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند اضافه کرد: مجموعه جهادگران کشاورزی شهرستان دماوند به همراه بهره‏برداران این خطه در راستای دستیابی به سقف 833 هکتار شاخص آبیاری قطره‏ای نزدیک به 322 کشاورز را زیرپوشش آموزش‏های ترویجی قرار داده است.

به گفته خلیلی، 9 هزار و 400 بهره‏بردار در شهرستان دماوند و اعتبار 50 میلیون ریالی اختصاصی به بخش ترویج کشاورزی این شهرستان چندان سنخیتی با یکدیگر ندارند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه فرمانداری شهرستان دماوند با اعتقادی راسخ به اصل تولید در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی عنایتی ویژه به این امر دارد و امید است این اهتمام در سایر مسئولان استانی و کشوری نیز جلوه‏گر شود.

به گزارش فارس؛ سال گذشته تنها اعتباری بالغ بر 5 میلیون تومان به بخش ترویج امور کشاورزی شهرستان دماوند اختصاص یافت.

اختصاص این میزان بودجه در حالی صورت می‏گیرد که بر اساس سامانه ثبت اطلاعات سازمان جهاد کشاورزی استان تهران این شهرستان دارای 9 هزار و 400 بهره‏بردار در سطوح مختلف کشاورزی است.

با حسابی سرانگشتی و انجام چند عملیات ساده ضرب و تقسیم درخواهیم یافت که در حال حاضر برای آموزش و ترویج امور کشاورزی به هر بهره‏بردار دماوندی اعتباری بالغ بر 530 تومان تعلق می‏گیرد.

این میزان اعتبار به ازای هر فرد می‏تواند معادل کرایه‏بهای یک مسیر در تهران و شاید دو مسیر نه چندان طولانی در سایر نقاط کشور باشد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول