اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

توزیع سیم‌کارت رایگان تلفن در بین دانش‌آموزان تخلف است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: توزیع سیم‌کارت رایگان تلفن در بین دانش‌آموزان تخلف است.

توزیع سیم‌کارت رایگان تلفن در بین دانش‌آموزان تخلف است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدعلی امیری ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان مازندران در ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل با بیان اینکه دانش‌آموزان امسال در کنکور سراسری رتبه‌های خوبی را کسب کرده و برای استان افتخار آفریدند، اظهار داشت: رتبه یک زبان انگلیسی، رتبه دو و سه ریاضی فیزیک و نیز رتبه چهارم علوم تجربی از استان مازندران بود که جای افتخار است.

وی ادامه داد: پشتیبانی‌هایی که به آموزش و پرورش می‌شود هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است تا موفقیت‌های بیشتری از سوی این نهاد تعلیم و تربیت رقم زده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه اداره کل آموزش و پرورش مازندران پایگاه‌های مشاوره انتخاب رشته را برای کنکوری‌ها در سطح استان تعریف کرده است، تصریح کرد: امسال 31 پایگاه مشاوره با استفاده از نرم افزارهای جدید در خدمت داوطلبان کنکور بوده تا در انتخاب رشته دانشگاهی موفق باشند.

وی ادامه داد: مراسم ضیافت افطاری فرهنگیان به اتفاق خانواده‌هایشان در سطح استان انجام شد و فضای صمیمی و معنوی را برای این اقشار در جامعه ایجاد کرد.

امیری به مراسم اعتکاف دانش‌آموزی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: مراسم اعتکاف دانش‌آموزی با عنوان حلقه عشاق 4هزار دانش‌آموز را در 54 مدرسه استان داریم.

وی با بیان اینکه اینگونه فضاهای معنوی فرصتی است برای بهره‌مندی از ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: آموزش و پرورش رفتار معنوی و متدینانه دانش‌آموزان را تقویت می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به آغاز سال تحصیلی جدید و توجه به پایه ششم ابتدایی اشاره کرد و گفت: زیرساخت برای دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی در تمام مدارس استان فراهم است.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 280 بسته آموزشی ویژه معلمان پایه ششم آماده شده است، بیان داشت: کتاب، سی دی تدریس شده و بسته آموزشی برای معلمان ویژه پایه ششم در نخستین سال این پایه فراهم شده است.

امیری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تمام کتب درسی دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در انبار آموزش و پرورش استان موجود است و از 12 شهریور نیز توزیع می‌شود.

وی از راه‌اندازی 35 مدرسه ورزشی در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش 50 مدرسه قرآنی تاسیس شد و امکانات و تجهیزات در مدارس هیئت امنایی نیز فراهم شده است.

امیری ادامه داد: امسال در پایه، اول، دوم و سوم ابتدایی فعالیت‌های قرآنی نیز شروع  می‌شود که در این بخش مدارس شهرستان جویبار فعالیت‌های ابتکاری همچون حفظ و قرائت کل قرآن کریم را در 6.5 دقیقه در مراسم صبحگاه دارد.

وی به موفقیت‌های ورزشی دانش‌آموزان مازندرانی در سطح جهان اشاره کرد و یادآور شد: دانش‌آموز مازندرانی در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد نفر اول جهان شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تجلیل از نخبگان را همایشی علمی عنوان کرد و بیان داشت: تجلیل از دانش‌آموزان نخبه قدردانی از افتخارآفرینی آنان برای استان است که در این بخش نیازمند پشتیبانی هم‌استانی‌ها هستیم.

امیری در بخشی از سخنانش با اشاره به حساسیت‌های استاندار مازندران مبنی بر اینکه تلفن همراه موجب تهدید تربیتی دانش‌آموزان به ویژه در دوره راهنمایی می‌شود، خاطرنشان کرد: توزیع سیم کارت رایگان تلفن همراه به

دانش آموزان تخلف محض و آشکار است که مخابرات در این رابطه به صورت علنی اقدام کرده است.

وی طرح تفکیک جنسیتی معلمان را در مدارس دخترانه موثر دانست و اذعان داشت: نتایج کنکور امسال نشان داد معلمان زن دارای توانمندی‌های هستند که دانش‌آموزان کنکوری امسال به ویژه دانش‌آموزان دختر توانستند در این آزمون رتبه برتر کشوری را کسب کنند.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول