اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال تحصیلی جدید

15 مدرسه غیر دولتی جدید در قم راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان قم از تاسیس 15 مدرسه غیر دولتی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

15 مدرسه غیر دولتی جدید در قم راه‌اندازی می‌شود

مسیب تهوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان قم در زمینه مشارکت در مدرسه‌داری و توسعه مدارس غیر دولتی در استان قم فعالیت می‌کند تا قسمتی از بار سنگین مدارس دولتی را کاسته و به ارتقای کیفیت آموزش عمومی در استان کمک کند.

وی ادامه داد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان قم در راستای کیفیت فعالیت‌های آموزشی از تاسیس مدارس غیر دولتی حمایت کرده و مجوزهای لازم را به آنان اعطا می‌کند.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان قم خاطر نشان کرد: امسال اداره مشارکت‌های مردمی به 15 مدرسه غیر دولتی مجوز اعطا کرده که این مدارس کار خود را با شروع سال تحصیلی جدید آغاز خواهند کرد.

وی با اشاره به استقبال از تاسیس پیش‌دبستانی‌های غیردولتی ابراز کرد: از این 15 مجوز، 10 مجوز مربوط به پیش‌دبستانی است.

تهوری افزود: همچنین در سال جاری 20 مجوز برای آموزشگاه‌های علمی آزاد صادر شده است که این آموزشگاه‌ها نیز زیر عنوان مشارکت‌های مردمی در امر آموزش و پرورش قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه مدارس شاهد و ایثارگر نیز زیر پوشش اداره مشارکت‌های مردمی هستند عنوان کرد: در سال جاری سه مدرسه شاهد و ایثارگر به مجموعه مدارس استان اضافه شده که دو مدرسه به مقطع ابتدایی مربوط می‌شود.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: مدارس آموزش از راه دور هم که از مدارس غیردولتی محسوب می‌شوند، با تمرکز بر آموزش بزرگسالان، بخشی از بار مدارس دولتی را متحمل می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال چهار مدرسه آموزش از راه دور به مجموعه این مدارس در استان قم اضافه شده است که با این حساب تعداد این مدارس در استان قم به 25 باب رسیده است.

تهوری گفت: یکی دیگر از زمینه‌های کاری که اداره مشارکت‌های مردمی در آن وارد شده است، شورای آموزش و پرورش است که در قالب آن با رایزنی با تمام مسئولان و دستگاه‌های مختلف، تلاش می‌شود تا مشکلات آموزش و پرورش برطرف شود.

وی ابراز داشت: این شورا در استان به ریاست استاندار، در مناطق به ریاست بخشدار و در شهرستان قم به ریاست فرماندار تشکیل می‌شود.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان قم اضافه کرد: این جلسات به صورت ماهانه تشکیل شده و دستگاه‌های مختلف در این جلسات مشکلات مربوط به آموزش و پرورش را بررسی و برای رفع آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول