اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فاریاب:

سرپرستی و اکرام یتیمان ویژگی‌ بارز مؤمنان است

خبرگزاری فارس: فرماندار فاریاب گفت: توجه به یتیم و سرپرستی و اکرام وی از ویژگی‌های بارز مؤمنان است.

سرپرستی و اکرام یتیمان ویژگی‌ بارز مؤمنان است

قلندر نظری ظهر امروز در حاشیه بازدید از خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در روستاهای این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: دستگیری از مستمندان و اکرام ایتام در ایام ماه مبارک رمضان از برترین فضایل است.

وی افزود: اسلام به عنوان آیینی جهانی که برای تمام بخش‌های جامعه انسانی برنامه دارد، بی‌گمان درباره یتیمان و مسائل مادی و معنوی آنان برنامه‌ریزی کرده است.

نظری تصریح کرد: اسلام بیش از هر دین و آیین دیگر و بهتر از هر مؤسسه رفاهی و اجتماعی، رهنمودهای عملی و سازنده برای بهبود شرایط زندگی یتیمان و کاهش مشکلات آنها دارد.

وی جامعه را در دین اسلام دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و ابراز داشت: برای پاک‌سازی اجتماع از هرگونه آسیب لازم است عوامل بزهکاری در مسیر یکایک افراد جامعه حذف شود.

نظری عنوان کرد: تأکید مؤمنان برای رسیدگی به وضعیت ضعیفان جامعه و به ویژه یتیمان به همین منظور است.

فرماندار فاریاب گفت: خداوند در قرآن کریم سرپرستی کودکان یتیم را از بهترین و پسندیده‌ترین امور برشمرده و مؤمنان را برای سرپرستی یتیمان و حمایت از آنها در مقابل مشکلات هدایت و راهنمایی کرده است تا یتیمی در جامعه آواره نماند و نیازهایش در پناه انسان‌های مؤمن برطرف شود.

نظری خاطر نشان کرد: با این مصلحت‌اندیشی در حق یتیمان امکان زندگی بهتر برای آنان فراهم شده است، زیرا اسلام هیچ محیطی را برای کودکان، مناسب‌تر از محیط طبیعی خانواده نمی‌داند.

وی اذعان داشت: توجه به یتیم و سرپرستی و اکرام وی از ویژگی‌های بارز مؤمنان است.

نظری بیان داشت: دین مقدس اسلام مسئله یتیمان را به عنوان مسئله‌ای اساسی و مهم مطرح کرده و مسلمانان را در مورد سرنوشت آنان از همه نظر مسئول دانسته است.

وی اظهار داشت: با توجه به آموزه‌های قرآنی درمی‌یابیم که ملت‌ها برای بقا و جاودانه شدن خویش باید در راستای همبستگی افراد بکوشند.

نظری تصریح کرد: تقویت بنیه مالی هر ملت و از بین بردن فاصله طبقاتی نیز در زنده نگه‌داشتن روح ملت سهم فراوانی دارد که یک رکن آن پرداخت خمس و زکات است.

وی افزود: با پرداخت چنین وجوهاتی علاوه بر آنکه به مال خود ارزش و برکت می‌دهیم به نحوی دست افراد ضعیف جامعه از جمله یتیمان و بی‌سرپرستان را می‌گیریم و در اکرام آنها شریک می‌شویم.

به گزارش فارس، فرماندار فاریاب از 50 خانواده‌ زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در این شهرستان بازدید کرد.

کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فاریاب نیز به این خانواده‌ها کمک‌های نقدی اعطا کرد.

همچنین فرماندار فاریاب از نزدیک در جریان مشکلات برخی روستاهای این شهرستان قرار گرفت.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول