اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

صادرات تک محصولی از آسیب‌های اقتصادی کشور است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با اشاره به اینکه حدود 80 درصد صادرات استان را محصولات معدنی تشکیل می‌دهند، گفت: صادرات تک محصولی از آسیب‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

صادرات تک محصولی از آسیب‌های اقتصادی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید عباسی ظهر امروز در کار گروه توسعه صادرات استان زنجان با اشاره به گزارش‌های ارائه شده به جلسه اظهار داشت: این آمارها جایگاه واقعی گمرک استان زنجان نشان نمی‌دهد.

وی به تقویت زیر ساخت‌های گمرک استان زنجان اشاره کرد و افزود: با توجه به زیرساخت‌های آماده شده، 70 تا 80 درصد صادرات استان باید از گمرک استان انجام شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان میزان صادرات استان زنجان را در چهار ماه نخست سال 186 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: حدود 90 میلیون دلار از این میزان صادرات از گمرک انجام شده است که با توجه تقویت گمرک استان کم است.

وی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌های تقویت جایگاه گمرک استان زنجان باید عملیاتی شود.

عباسی به سهم زیاد معدن از صادرات استان زنجان اشاره کرد: صادرات تک محصولی همیشه آفتی برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت افزایش کالاهای صادراتی استان زنجان تاکید کرد: دامنه کالاهای صادراتی استان زنجان باید افزایش یابد تا آسیب‌های اقتصادی کاهش یابد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان درصد سهم معدن را از صادرات استان زنجان 80 درصد اعلام کرد.

وی به سهم کم محصولات کشاورزی استان زنجان در صادرات اشاره کرد و گفت: محصولات کشاورزی فقط سه درصد از صادرات استان را تشکیل می‌دهد.

عباسی به محقق نشدن هدف‌های صادراتی تعیین شده در چهار ماهه نخست سال جاری اشاره و تصریح کرد: افزایش صادرات در چهار ماهه دوم و سوم یک روال در سال‌های گذشته بوده است که به نظر می‌رسد در سال جاری هم ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به فعال شدن میزهای تخصصی صادرات و واردات در استان زنجان اضافه کرد: این میزها جایگاه مناسبی در سطح استان یافته است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان بر لزوم تشریک مساعی برای یافتن بازارهای جدید برای کالاهای تولید شده در استان زنجان تاکید کرد و افزود: کالاهای جدیدی هم باید در سبد کالاهای صادراتی استان اضافه شوند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول