اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال

صادرات صنایع دستی همدان 5 درصد افزایش داشت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون صادرات صنایع دستی همدان پنج درصد افزایش داشت.

صادرات صنایع دستی همدان 5 درصد افزایش داشت

اسدالله بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به صادرات صنایع دستی همدان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 9 میلیون و 470 هزار و 441 دلار صادرات صنایع‌ دستی به صورت رسمی و غیر رسمی از همدان صورت گرفته است.

وی با اشاره به افزایش پنج درصدی صادرات صنایع ‌دستی تصریح کرد: در این مدت، 8 میلیون و 439 هزار و 441 دلار به صورت رسمی و یک میلیون و 31 هزار دلار به صورت غیر رسمی از همدان صادرات صورت گرفته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: سفال همچنان بالاترین میزان صادرات را به ارزش 5 میلیون و 891 هزار و 76 دلار دارد که به صورت رسمی به کشورهای عراق، هلند، امارات، ترکیه و قطر صادر شده است.

وی بیان داشت: شیشه دست‌ساز، مجسمه پلی‌استر، مجسمه گچی، گلیم، سبد چوبی، فرش و مبلمان از دیگر اقلام صادراتی صنایع‌ دستی به صورت رسمی است که عراق و ترکیه میزبان این اقلام بوده‌اند.

بیات با اشاره به صادرات غیر رسمی صنایع دستی یادآور شد: سفال، مرواربافی و سایر اقلام صنایع ‌دستی نیز به صورت غیر رسمی از همدان به کشورهای دیگر صادر شده‌اند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان بیان داشت: صادرات غیر رسمی از مبدأ بندر گناوه ـ تهران، مرز باشماق ـ باکو و مرز باشماق به کشورهای امارات متحده عربی، هلند، عراق و آذربایجان صورت گرفته است.

وی در پایان سخنانش گفت: در تیر ماه امسال صادرات صنایع دستی همدان 2 میلیون و 799 هزار و 912 دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد افزایش داشت.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول