اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات همدان خبر داد

وضعیت مطلوب همدان در زمینه صادرات ماهیان سردآبی

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات استان همدان گفت: همدان در زمینه صادرات ماهیان سردآبی از وضعیت مطلوبی برخوردار است و می‌توانیم در این راستا به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم.

وضعیت مطلوب همدان در زمینه صادرات ماهیان سردآبی

علی دولو امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در همدان اظهار کرد: ما توانسته‌ایم قیمت تولید و عرضه ماهی قزل‌آلا را در استان کنترل کرده و از نوسانات قیمت آن جلوگیری کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی مبتنی بر این که آیا نوسانات قیمت مرغ بر ماهی قزل‌آلا تأثیرگذار است یا خیر، بیان کرد: با بررسی نوسانات قیمت مرغ در بازار شاهد تورم 100 درصدی قیمت این محصول هستیم اما این در حالی است که قیمت ماهی قزل‌آلا همواره در هشت شهرستان استان قیمت‌گیری و کنترل می‌شود.

مدیر شیلات استان همدان بیان کرد: به دلیل فرهنگ عامه مردم مبتنی بر عدم مصرف ماهی در فصل تابستان و افزایش استقبال از این محصول در زمستان و شب سال نو، تقاضا کاهش یافته و سبب پایین آمدن قیمت این محصول می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه صادرات ماهیان سردآبی که شامل ماهیان قزل‌آلای رنگین‌کمان است، استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است و می‌توانیم در این راستا به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم.

دولو خاطرنشان کرد: در استان پرورش دو نوع ماهی سردآبی و گرم‌آبی انجام می‌شود که ماهیان سردآبی شامل قزل‌آلای رنگین‌کمان و ماهیان گرم‌آبی شامل چهارگونه کپور معمولی، کپور نقره‌ای(فیتوفاگ)، کپور علفخوار(آمور) و کپور سرگنده هستند.

وی تصریح کرد: ماهیان گرم‌آبی در آب‌های شیرین و در دمای 25 تا 29 درجه بهترین تغذیه و رشد را دارند و از 15 درجه کمتر و از 35 درجه بالاتر تغذیه قطع می‌شود.

مدیر شیلات همدان در پایان گفت: تولیدات ماهیان کپور کمتر از ماهیان قزل‌آلا است چرا که کارشناسان متخصص در زمینه پرورش این نوع آبزیان کم است و این نوع ماهی هنوز نتوانسته جایگاه خود را در بازار و تولیدات آبزیان کسب کند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول