اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و تجارت خراسان‌شمالی خبر داد

رشد 143 درصدی صادرات محصولات کشاورزی از خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی گفت: صادرات محصولات کشاورزی از این استان طی امسال 143 درصد رشد داشته است.

رشد 143 درصدی صادرات محصولات کشاورزی از خراسان‌شمالی

سیدابراهیم حسینی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: این میزان صادرات حدود سه هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 143 درصدی از لحاظ وزن و 33 درصد از لحاظ ارزشی رشد داشته است.

وی افزود: یک میلیون و 473 هزار دلار کالای کشاورزی طی امسال از گمرک خراسان‌شمالی صادر شده است.

حسینی با اشاره به اینکه بیشتر صادرات خراسان‌شمالی در گروه‌های کالایی محصولات کشاورزی پیاز، سیب زمینی، انواع درختچه فضای سبز، محصولات صنایع غذایی، صنایع تبدیلی کشاورزی شامل رب گوجه فرنگی، ماکارونی، جوجه یک روزه و کیک است.

وی اظهار کرد: بیشتر صادرات استان خراسان‌شمالی به کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان، عمان و افغانستان صادر می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی صادرات استان را طی امسال بیش از40 میلیون و 346 هزار دلار و بیش از 86 هزار تن عنوان کرد که نسبت به مدت زمان سال قبل از لحاظ ارزشی 62 درصد و از لحاظ وزنی 10 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه‌ صادرات کالا از استان به نسبت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ارزی 30 درصد افزایش داشته است، گفت: این در حالی است که از لحاظ وزنی میزان صادرات استان حدود 15 درصد با کاهش رو به‌رو شده است.

حسینی برنامه صادراتی استان را در سال جاری صدور 110 میلیون دلار کالا به خارج از کشور عنوان کرد و یادآور شد: خراسان‌شمالی در سال گذشته 209 میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر کرده که دو برابر میزان پیش‌بینی شده بوده است.

به گزارش فارس، کالاهای تولیدی خراسان‌شمالی به 20 کشور جهان صادر می‌شود که 30 درصد از این صادرات مربوط به کشور ترکمنستان است.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول