اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان اصفهان:

بسیاری از وعده‌های داده شده به خبرنگاران را عملی نکردیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: بسیاری از وعده‌های داده شده به خبرنگاران را به دلیل وجود مشکلاتی عملی نکردیم.

بسیاری از وعده‌های داده شده به خبرنگاران را عملی نکردیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود شالویی در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره مطبوعات و نمایندگی خبرگزاری‌های داخلی استان اصفهان و دومین جشنواره منطقه‌ای که در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک برخی از مشکلات خبرنگاران از جمله بیمه، شناسنامه خبری، وام مسکن و موارد دیگر را بتوان برطرف و یا حداقل در قالب صندوق حمایت از خبرنگاران تقلیل دهیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه مطبوعاتی می‌تواند نقش بسزایی در ترویج فرهنگ در جامعه داشته باشد، تصریح کرد: توجه به حوزه فرهنگ ضرورت داشتن نگاه عمیقی را ایجاد می‌کند که موجب پیشرفت و ترقی در سایر حوزه‌ها نیز می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: دست‌اندرکاران مطبوعاتی با بررسی عملکرد خویش گاهی می‌توانند انتقادها و پیشنهادها را در کنار یکدیگر قرار داده و در این راستا کارهای سازنده‌ای انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه اصفهان به‌ عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلامی شناخته شده است، تاکید کرد: تعداد نشریات و روزنامه‌های استانی با این عنوان و سبقه فرهنگی باید بیش از این مقدار باشد.

شالویی اضافه کرد: زمانی که همین تعداد اندک می‌تواند تاثیری کلی در جامعه و سایر کشورها داشته باشد، پس اقتضا می‌کند که به مسئله نشر و گسترش رسانه‌ها بیشتر پرداخته شود.

وی با اشاره به این آیه قرآن که اگر انسان فاسقی خبری برای شما آورد در مورد آن تحقیق کنید، اظهار کرد: محققان در مورد این آیه دریافته‌اند که اگر عادلی برای شما خبری آورد باز در مورد آن تحقیق کنید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، افزود: گاهی اوقات خبرها پایه و اساس محکمی ندارد و برای تهیه و انتشار یک خبر باید نهایت دقت شود و در کنار آن همیشه اصل عدالت و انصاف نیز رعایت شود.

وی انتظارات مختلف و درخواست‌های مردمی و جامعه از رسانه‌ها را باعث دشواری فعالیت خبرنگاران دانست و گفت: همین که خبری با جرأت و شهامت منعکس می‌شود، این دیدگاه را که در آن نه حبی و نه بغضی باشد به دنبال دارد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول