اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد:

مشکل اصلی مددجویان گچساران مسکن است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران گفت: مشکل اصلی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در گچساران مسکن بوده که باید به طور ویژه تصمیم‌گیری شود.

مشکل اصلی مددجویان گچساران مسکن است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عبدالمجید فرهادی صبح امروز در جریان بازدید از خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان در قالب طرح مفتاح‌الجنه اظهار داشت: کمک به نیازمندان و تلاش برای برطرف کردن مشکلات آن‌ها یکی از آموزه‌های مهم دین اسلام است.

وی یادآور شد: در آیات‌، روایات‌، سیره عملی ائمه و در کلام بزرگان دین‌ همواره به کمک‌رسانی و خدمت به مردم و به ویژه به محرومان جامعه سفارش شده است.

فرهادی با اشاره به اجرای طرح مفتاح‌‌الجنه بیان داشت: هدف از این بازدیدها در طرح مفتاح‌الجنه آشنایی بیشتر مسئولین با مشکلات مددجویان و کمک برای رفع این مشکلات است.

سطح مسکن مددجویان در گچساران رضایت‌بخش نیست

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از اهداف کمیته امداد در خدمات‌رسانی به نیازمندان ایجاد زمینه مناسب برای توانمندسازی آنان است، بر لزوم رسیدگی بیش از پیش، چشمگیر، مستمر و مداوم آحاد مردم به ویژه محرومان توسط دستگاه‌ها و نهادها تأکید کرد.

فرهادی با بیان اینکه طی بازدیدها و دیدارهایی که از خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد گچساران داشتیم، مشکل اصلی این خانواده‌ها مسکن بود، ابراز داشت: در گچساران که جایگاه اقتصادی مهمی در کشور دارد، وجود مشکلات مالی و مشکل مسکن‌های فرسوده منطقی نیست.

وی تصریح کرد: بازسازی بافت فرسوده و محله‌های قدیمی گچساران نیاز به نگاه ویژه مسئولان دارد و باید در کمترین زمان در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

فرهادی با بیان اینکه وجود این منازل سبب ایجاد فاصله‌های طبقاتی در گچساران شده است، عنوان داشت: مشکل مسکن در این شهرستان باید با نگاهی فراگیر برطرف شود.

وی ادامه داد: در گچساران باید فرصتی فراهم شود تا مقامات استانی و کشوری با برگزاری جلسات و ارائه راهکارهای عملی نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری جدی داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار 2 هزار و 600 نفری خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد گچساران ابراز داشت: این آمار با توجه به موقعیت اقتصادی گچساران منطقی و قابل قبول نیست و در راستای کاهش فقر و محرومیت در این شهرستان باید بیش از پیش تلاش کرد.

سطح خدمات در کمیته امداد رفاه نیست

فرهادی با مثبت ارزیابی کردن نتایج دیدار و سرکشی مسئولان از خانواده‌های نیازمندان یادآور شد: در این دیدارها در راستای برطرف کردن مشکلات افراد راهکارهای مناسب و تصمیمات خوبی ارائه و اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه این طرح باید به طور مستمر ادامه داشته باشد، افزود: یکی از اهداف مهم کمیته امداد خدمت‌رسانی به محرومان بوده و در این راستا تلاش می‌کند.

فرهادی متذکر شد: یکی از اهداف برنامه‌ریزی ‌شده کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌ها است و سطح توقع افراد از کمیته امداد نباید رفاه باشد.

وی از مددجویان خواست تا از شرایط و تسهیلات ارائه شده توسط کمیته امداد در بخش‌های مسکن، تحصیل و وام‌های خود اشتغالی در راستای خودکفایی خود و خانواده خود بهره لازم را ببرند.

فرهادی طرح مسجدمحوری را یکی دیگر از طرح‌های حمایتی کمیته امداد در راستای شناسایی محرومان عنوان کرد و بیان داشت: در این طرح ائمه جماعات مساجد و ساکنان محلات به شناسایی محرومان و خیرین می‌پردازند که در این طرح و در راستای حل مشکلات مستمندان گام‌های مؤثری برداشته می‌شود.

به گزارش فارس، در جریان این بازدید و به دستور فرماندار گچساران و در راستای برطرف کردن مشکلات مسکن مددجویان، کمیته امداد گچساران عضو کمیسیون ترمیم بافت فرسوده شهرستان شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول