اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هلال احمر همدان:

امدادگران همدان در توابع اهر مشغول امدادرسانی هستند

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر همدان در بخش خواجه از توابع شهرستان اهر مستقر و مشغول امدادرسانی شد.

امدادگران همدان در توابع اهر مشغول امدادرسانی هستند

حسین اشرفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در پی وقوع زمین‌‌لرزه‌ در شهرستان‌های ورزقان، اهر و هریس در استان آذربایجان‌شرقی، نیروهای امدادی و عملیاتی جمعیت هلال احمر همدان از ساعات اولیه 22 مردادماه وارد مناطق آسیب‌دیده شده و پس از ارزیابی ابتدایی نسبت به امدادرسانی اقدام کردند.

وی گفت: این تیم با هماهنگی سازمان امداد و نجات کشور، در بخش خواجه واقع در 20 کیلومتری محور اهر ـ تبریز مستقر شده و به هموطنان زلزله‌زده امدادرسانی می‌کند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان ادامه داد: تیم 22 نفره این جمعیت پس از ارزیابی منطقه ستاد خود را در مدرسه‌ای در نزدیکی بخشداری خواجه برپا کرد و با هماهنگی‌های به عمل آمده مسئولیت اسکان اضطراری و امدادرسانی به 9 روستای این بخش به جمعیت هلال احمر استان همدان واگذار شده است.

وی اظهار داشت: براساس آمار جمع‌آوری شده 532 خانوار در این 9 روستا ساکن هستند که عملیات برپایی چادرهای امدادی با همکاری مؤثر مسئولان و اهالی این روستاها در حال اجراست و دفترچه‌های اقلام امدادی نیز بین اهالی توزیع شده است.

اشرفی تصریح کرد: در حال حاضر وسایل زیست اولیه همچون پتو، موکت، انواع کنسروجات، نان و آب معدنی در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: در حالی که مردم این منطقه داغدار 31 نفر از عزیزان خود هستند، اما همکاری بخشداری، دهیاری و ساکنان روستاهای آسیب‌دیده با هلال احمر استان بسیار چشمگیر و قابل تقدیر بوده، به طوری که آسیب‌دیدگان با سعه صدر و در نهایت آرامش و خوش‌خلقی روند امدادرسانی را تسهیل بخشیده‌اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان افزود: همچنین براساس دستورالعمل اخیر سازمان داوطلبان هلال احمر، در پی درخواست‌های مکرر مردم نوعدوست کشور در مورد ارائه کمک‌های نقدی و غیرنقدی، حساب 99999 بانک ملت آماده دریافت کمک‌های نقدی هموطنان عزیز است که طبق هماهنگی‌های صورت گرفته واریز وجه از طریق دستگاه‌های خودپرداز نیز میسر است.

وی در پایان سخنانش افزود: پایگاه‌های ثابت و سیار جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمعیت همزمان با روز جهانی قدس در مسیر راهپیمایی و مصلاهای نماز جمعه مستقر خواهند شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول