اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی یک سال اخیر

30 تخت ICU به بیمارستان‌های لرستان اضافه شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طی یک سال اخیر 30 تخت به ظرفیت بخش‌های ICU در بیمارستان‌های شهدای عشایر خرم‌آباد، چمران بروجرد و دو شهرستان دیگر اضافه شده است.

30 تخت ICU به بیمارستان‌های لرستان اضافه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اردشیر شیخ آزادی‌ ظهر امروز در آئین بهره‌برداری از بخش مراقبت‌های ویژه و کلنگ‌زنی مرکز رادیوتراپی بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد‌ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 80 درصد مراجعه‌کنندگان به بخش مراقبت‌های ویژه در لرستان، مصدومان تصادفات جاده‌ای هستند، گفت: حضور چهار کاندیدا استان لرستان از جامعه سلامت در مجلس نهم می‌تواند نقطه عطفی در جهت ارتقاء خدمات خوب به سلامت استان باشد.

وی افزود: طی یک سال اخیر 30 تخت به ظرفیت بخش‌های ICU در بیمارستان‌های شهدای عشایر خرم‌آباد، چمران بروجرد و دو شهرستان دیگر اضافه شده و تنها بخش‌های ویژه ICU استان را توانستیم از وضعیت بحرانی خارج کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، یادآور شد: همت خود را روی تجهیزات بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد قرار داده‌ایم تا یک ظرفیت خالی نیز برای ویژه ICU در این بیمارستان در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه مقوله سلامت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارزش بالایی دارد و یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، گفت: مقام معظم رهبری سلامت را محور همه چیز ازجمله معنویت بیان کردند و با توجه به این امور باید به مسئله سلامت در برنامه پنج توسعه توجه زیادی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در دولت نهم و دهم امکانات ارزشمندی در حوزه بهداشت و درمان کشور در دست اجرا بوده و یا اجرا شده است که می‌تواند ما را در جهت تحقیق منویات رهبری سوق دهد.

شیخ‌آزادی با بیان اینکه لرستان در حوزه‌های مختلف دارای محرومیت‌های تاریخی است، گفت: باید به دنبال شتاب بخشیدن اقداماتی باشیم که در حوزه سلامت و بهداشت و درمان استان شروع شده و تکمیل زیرساخت‌ها به موقع انجام تا از نظر کمی و کیفی خدمات بهتری ارائه شود.

وی تصریح کرد: بیمارستان‌های لرستان، نیازمند بخش ویژه، تخت ویژه، مراقبت‌های خاص و بخش رادیوتراپی و شیمی درمانی بودند که تا حدودی این بخش برطرف شده است.

با حضور ایرج عبدی، نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان،از بخش مراقبت ویژه ICU بهره‌برداری، همچنین مرکز رادیوتراپی بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد کلنگ زنی شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول