اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار دامپزشکی ابرکوه

گول تخم‌مرغ‌های پوسته قهوه‌ای را نخورید

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه دامپزشکی ابرکوه به مردم در مورد استفاده از تخم‌مرغ‌های پوسته قهوه‌ای به عنوان تخم‌مرغ بومی هشدار داد.

گول تخم‌مرغ‌های پوسته قهوه‌ای را نخورید

علی فاتحی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه اظهار داشت: به تازگی مشاهده کردیم که در فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، تخم‌مرغ‌هایی با پوسته قهوه‌ای رنگ به عناوین مختلف مانند تخم‌مرغ بومی، محلی و خانگی با قیمت بالاتر به فروش می‌رسد که در مورد مصرف این‌گونه فرآورده‌های دامی به مردم هشدار می‌دهیم.

وی افزود: تولید این نوع تخم‌مرغ در مرغداری‌های صنعتی و توسط نژاد خاصی از مرغ تخم‌گذار صورت می‌گیرد و به غیر از رنگ پوسته، از نظر ارزش غذایی و سایر ویژگی‌ها هیچ گونه تفاوتی با تخم‌مرغ‌های پوسته سفید ندارد.

فاتحی‌نیا هشدار داد: امکان غیر بهداشتی بودن این تخم‌مرغ‌ها به واسطه گذشتن مدت زمان زیاد از تولید وجود دارد و ممکن است مصرف این فرآورده مشکلاتی را برای سلامت شهروندان به وجود بیاورد.

وی با بیان برخی از شرایط تخم‌مرغ سالم از جمله دارا بودن نشان و تاریخ تولید از مردم خواست در خرید تخم‌مرغ به نکات لازم توجه کنند.

فاتحی‌نیا افزود: تا تاریخ 16 اردیبهشت‌ماه سال جاری به تمامی مراکز عرضه مواد غذایی در مورد عدم تهیه و توزیع تخم‌مرغ بدون پرینت مهلت داده‌ایم و از مردم نیز می‌خواهیم از خرید تخم‌مرغ‌های فاقد نشان تولیدکننده و تاریخ تولید خودداری کنند و در صورت مشاهده عرضه این‌گونه تخم‌مرغ‌ها مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه اطلاع دهند.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول