اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

ساختمان‌های حساس استان اردبیل کنترل فنی می‌شوند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: تمام ساختمان‌های حساس استان اردبیل اعم از مراکز آموزشی، درمانی و اماکن عمومی با هدف ایمن‌سازی در برابر زلزله کنترل فنی می‌شوند.

ساختمان‌های حساس استان اردبیل کنترل فنی می‌شوند

سید حسین صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل و در تشریح نحوه امداد رسانی به حادثه‌دیدگان زلزله اخیر در شهرستان‌های آذربایجان شرقی اظهار داشت: بعد از مشاهده آسیب‌ها و عمق فجایع در این زلزله بعد از بازگشت به استان اردبیل در وهله اول از متولیان و مسئولان امر خواستم تا ساختمان‌های حساس را کنترل فنی کرده و در کنار آن در اولین فرصت اعضای شورای فنی استان اردبیل باز دیدی از مناطق زلزله‌زده اهر و ورزقان داشته باشند تا معایب احتمالی را در بهسازی و نوسازی اماکن روستایی و همچنین مجموعه‌های خدمات‌رسان مد نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: در این زلزله شاهد تخریب برخی از واحدهای نوسازی و بهسازی شده نیز بودیم که ناشی از بی‌توجهی به اصول فنی در ساخت و سازها بود.

صابری بیان داشت: انتظار داریم با مشاهده معایب احتمالی و قصور و کوتاهی‌های انجام شده بتوانیم ایمنی ساخت و ساز در روستاها را ارتقا دهیم تا حوادث مشابهی را در منطقه شاهد نباشیم.

این مسئول تصریح کرد: بنده با توجه به تجربه طولانی که در نوسازی و بهسازی اماکن زلزله‌‌زده و سر و سامان دادن به مناطق زلزله زده دارم در اولین فرصت با همکاری مسئولان آذربایجان شرقی هماهنگی‌های لازم را برای امداد‌رسانی سریع و به موقع انجام دادم و از تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان نظیر علوم پزشکی و هلال احمر خواستم اعزام نیرو را در اولین فرصت به مناطق زلزله‌‌زده داشته باشند.

استاندار اردبیل اظهار داشت: نیروهای ما حتی سریعتر از نیروهای امدادی و درمانی استان آذربایجان شرقی در محل حاضر شده و به حادثه‌دیدگان مدد رساندند به طوری که این روند همچنان ادامه دارد که امیدواریم این همت و تلاش مضاعف مورد رضای الهی قرار گیرد.

صابری افزود: بنده در اولین ساعات وقوع این زلزله در مشگین‌شهر و اهر به حکم وظیفه حاضر شده و سعی کردم در حد توان و بضاعت خود به یاری مصدومان و حادثه دیدگان بشتابم.

وی به تجربه تلخ زلزله طبس و بم به عنوان حوادث بسیار تاسف بار و در عین حال عبرت‌آموز در توجه و دقت به امر پیشگیری در وقوع زلزله اشاره کرد و ابراز داشت: در همه این حوادث ناگوار آنچه مشهود به نظر می‌رسید غفلت گذشتگان در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی بوده است که این امر در دولت خدمتگزار نهم و دهم مورد توجه قرار گرفته و به عنوان یک اصل اساسی به عملی شدن آن اهتمام صورت گرفته است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول