اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات:

دستگاه‌های اجرایی پایگاه اطلاعات تشکیل دهند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید پایگاه اطلاعات خود را تشکیل دهند.

دستگاه‌های اجرایی پایگاه اطلاعات تشکیل دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه مهدی‌ قلی عصر دوشنبه در مراسم افتتاحیه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: دستگاه‌ها تا پایان سال دوم برنامه بر اساس قانون پنجم، اطلاعات خود را در مرکز داده‌های داخلی با رعایت مقررات امنیتی به روزرسانی کنند.

وی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی باید به این شبکه متصل باشند.

قلی با بیان اینکه پهنای باند اینترنت پاسخگوی نیاز جوانان نیست، اضافه کرد: بخش دولت مجازی یا نقشه جامع دولت الکترونیک یکی از تکلیف‌های مهم استان‌ها و استانداری‌هاست که باید با یک نقشه راه منسجم و پیش رو به این هدف مهم رسید.

به گفته وی تا پایان سال پنجم توسعه 60 درصد از خانوارهای کشور به سیستم‌های تلفن ثابت، همراه و دیتا مجهز می‌شوند.

قلی تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مراکز داخلی امن و سایت‌ها با پهنای باند مناسب و رعایت موازین شرعی و امنیتی کشور و استفاده از توان و ظرفیت‌های مناسب بخش عمومی، غیر دولتی، خصوصی و تعاونی مکلف است.

وی با بیان اینکه جوانان امروز به دنبال پهنای باند هستند، اظهار داشت: برای اینکه جوانان به اطلاعات به‌روز دسترسی داشته باشند به یک پهنای باند قوی نیاز دارند چرا که پهنای باند اینترنت در حال حاضر پاسخگوی نیازهای آنها نیست.

قلی ادامه داد: به همین منظور یکی از برنامه‌های این اداره هم‌افزایی بین شرکت‌ها، زیرساخت‌ها، پست بانک و سازمان‌های بین‌المللی و غیره خواهد بود تا بتوانند با این هم‌افزایی نیاز جوانان را برطرف کنند.

وی گفت: یکی از وظایف خطیر این اداره کل بخش مدیریت داخلی اطلاعات یا دیتاسنتر است که تمام مدیران ارشد این استان باید به آن توجه داشته باشند.

قلی تاکید کرد: اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها به عنوان نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئولیت هماهنگی بین دستگاه‌ها و شرکت‌های مربوط به این وزارتخانه را در استان‌ها بر عهده دارد و اداراتی مانند اداره کل پست، پست بانک، مخابرات، زیرساخت، تنظیم مقررات و ... ملزم به پاسخگویی و ارتباط با این اداره کل هستند.

وی خاطرنشان کرد: رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه، افق 1404 و دولت الکترونیک از جمله ماموریت‌های این سازمان است.

مدیرکل امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: نظارت امنیتی و حفاظتی بر روی شبکه، نظارت مدیریتی حوزه ICT، نظارت برنامه‌ای بر روی سندها، موافقتنامه‌ها و نظارت مقرراتی از جمله وظایف این اداره است.

وی با بیان اینکه تمرکز در تصمیم‌گیری و هماهنگی در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های بخش ICT بین تمام واحدهای تابعه استانی از جمله اهداف ایجاد و بهره‌برداری اداره‌های کل ارتباطات در استان‌ها است، اضافه کرد: ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به اهداف و برنامه‌هایی که برای این حوزه در چشم‌انداز 20 ساله کشور و برنامه پنجم توسعه از جمله ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات در نظر گرفته شده، به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول