اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری مازندران:

مراکز فناوری رشد در مازندران حمایت همه‌جانبه می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری مازندران گفت: در مرکز رشد طبرستان 22 واحد مستقر هستند و در همه ابعاد به ویژه مالی حمایت می‌شوند.

مراکز فناوری رشد در مازندران حمایت همه‌جانبه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی معتمدزادگان شامگاه سه‌شنبه در نشست  واحدهای فناور مرکز رشد طبرستان در مازندران بیان کرد: مرکز رشد جایی است که از فعالیت‌ها و ایده‌های نو حمایت می‌کند و وابستگی کشور را به خارج برطرف می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در جلسات داوری از حیث علمی، صنعتی و بازاریابی تست می‌شوند و در داخل مرکز مستقر می‌شوند ورود به آن سخت اما با حمایت مواجه می‌شوند و در حوزه‌های مالیاتی، کار و هرچه نیاز داشته باشند این زمینه را مرکز رشد برای فن‌آوران فراهم می‌کند و کسی هم که هیچ منبع مالی نداشته باشد می‌تواند کار خود را در این مرکز شروع کند.

معتمدزادگان تصریح کرد: شرکت‌هایی که در این مرکز شکل می‌گیرند دائما تحت نظارت هستند و همه شرکت‌ها ثبت شده و فعال هستند و در امر توسعه منطقه مفید هستند و به دلیل بازاریابی بومی که عمدتا کشاورزی هستند وابسته به استان هستند و بستر پویایی استان را فراهم می‌کنند.

معتمدزادگان بیان کرد: در مرکز رشد طبرستان 22 واحد مستقر هستند و در همه ابعاد به ویژه مالی حمایت می‌شوند.

وی گفت: در شرکت‌هایی که تعطیل بودند این نو‌آوران ظرفیت خالی آنها را پر کردند و کارگاهشان را توسعه دادند و توانستند به طور مستقیم و غیرمستقیم به اشتغالزایی و گردش مالی در استان کمک کنند. 

این مسئول با بیان اینکه 50 درصد این واحدها وارد بازار تجارت شدند، گفت: طیف عظیمی از این نوآوران وارد بازار شدند. مرکز رشد سیاست‌های خاصی را دنبال می‌کند و در مراحل اول اجازه تولید انبوه را به این واحدها نمی‌دهد ابتدا تست و بعد به بازار عرضه می‌شوند و کسانی که وارد بازار می‌شوند معافیت مالی دارند.

وی تاکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت کارتابل دانشگاهیان را باید فراهم کند و چون ایده‌ها نو و بکر هستند. سرعت عمل در کار‌هایشان باید بیشتر باشد و برای کسانی که محصول خود را به بازار تست و عرضه می‌کنند یک مجوز جداگانه به آنها داده شود و با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت وارد بازار کنند.

معتمدزادگان گفت: محصولات به صورت انفرادی و عمده به کارخانه‌ها داده شد و صادرات نیز وجود داشت اما به دلیل نداشتن تولید بیشتر متوقف شده است.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول