اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز رشد علم و فناوری شهرستان دشتی خبر داد

استقبال شرکت‌های فناوری دشتی از فعالیت در مرکز رشد علم

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز رشد علم و فناوری شهرستان دشتی گفت: شمار زیادی از شرکت‌های فناوری اطلاعات در شهرستان دشتی متقاضی استقرار و فعالیت در مرکز رشد علم و فناوری هستند.

استقبال شرکت‌های فناوری دشتی از فعالیت در مرکز رشد علم

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی احمد جعفری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان دشتی گفت: باید با حمایت و همکاری نگذاریم کمبودهای زیرساختی و سخت‌افزاری باعث اختلال در پیشرفت‌های دانشی و نرم‌افزاری شهرستان شود.

جعفری مراکز رشد را ابزاری برای رشد اقتصادی دانست که این مراکز برای تبدیل ایده‌های خلاق به پدیده و نوآوری تلاش می‌کنند.

وی برنامه‌های مرکز رشد علم و فناوری را در دو بخش جذب شرکت‌ها و ایده‌های نوآورانه افراد و برنامه‌های ترویجی عنوان کرد و بیان داشت: ورود به مباحث ترویجی از قبیل برگزاری کلاس‌های رباتیک، اپتیک، لیزر، نجوم و... موجب می‌شود تا ذهن دانش‌آموزان شهرستان برای خلق ایده در رده‌های تحصیلی بالاتر آماده شده و شاهد رشد علمی و فناوری هر چه بیشتر این دانش‌آموزان باشیم.

وی نخستین کلاس ترویجی را کلاس آموزش رباتیک ذکر کرد که با مشارکت مرکز رشد و آموزش و پرورش شهرستان در کانون شهدای دانش‌آموز در حال برگزاری است.

جعفری با اشاره به اینکه شرکت‌های متقاضی متعددی برای استقرار در مرکز رشد مراجعه کرده‌اند بیان داشت: شرکت دانش‌بنیانی که کود ارگانیک و طبیعی تولید می‌کند یا شرکت دیگری که در زمینه طراحی و ساخت ترانسمیتر فعالیت می‌کنند به همراه سه تیم و شرکت‌های دیگر متقاضی استقرار در مرکز رشد علم و فناوری هستند.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش از همه مسئولان ادارات شهرستان خواست که پتانسیل‌های بسیاری زیاد مراکز رشد را به مخاطبان مرکز معرفی کنند و مرکز رشد نیز با تمام توان به مخاطبان خدمت‌رسانی خواهد کرد.

مدیر مرکز رشد دشتی به لزوم وجود مرکز رشد در شهرستان‌ها برای توسعه هر چه بیشتر اشاره کرد و گفت: ایجاد مراکز رشد خواسته نظام و مقام معظم رهبری است و ایشان تاکید و عنایت ویژه‌ای به مسئله علم و فناوری دارند.

وی ادامه داد: وجود مرکز رشد ابتدا به ساکن یکی از شاخص‌های پیشرفت است، حال با تلاش و پویایی به قطبی مهم و قابل اتکا برای شهرستان و استان تبدیل خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب دشتی نیز گفت: رئیس زندان دشتی چند روزی است که برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد در حال جمع‌آوری کمک‌هایی از طرف بنگاه‌های اقتصادی است و تلاشی که این عزیزان شبانه‌روز دارند، آثار و تبعات خوبی برای زندانیان و خانواده‌های آن‌ها خواهد داشت.

سالار مؤمنی افزود: سال گذشته با حمایت‌های مالی و معنوی امام جمعه خورموج و فرماندار دشتی کمک‌های خوبی جمع‌آوری شد.

وی ادامه داد: باید اطلاع‌رسانی برای عموم به گونه‌ای صورت بگیرد که خیرین از اهمیت این موضوع با خبر شوند و زمینه بازگشت مددجو به خانواده و احیای یک زندگی برای آن‌ها فراهم شود.

مؤمنی خاطر نشان کرد: جشن گلریزان در شب ولادت با سعادت کریمه اهل بیت(ع) در حسینیه میرزای خورموج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول