اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلای مازندران:

اعراب به عافیت‌طلبی روی آوردند/ حمایت ایران از فلسطین اعتقادی است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران گفت: در حالی که اعراب به عافیت‌طلبی روی آوردند و مردم فلسطین را رها کردند، حمایت از فلسطین و حضور در راهپیمایی روز قدس که خواسته امام راحل بوده و است جهانی شد.

اعراب به عافیت‌طلبی روی آوردند/ حمایت ایران از فلسطین اعتقادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام مختار نظری ظهر امروز در جمع فرماندهان پایگاه‌ها، بسیجیان و مسئولان سپاه ناحیه نور بیان داشت: برخلاف تصور برخی‌ها مشکل ما با آمریکا، سیاسی و روبنایی نیست بلکه مشکل عمقی، زیربنایی و مبنایی است.

وی اظهار داشت: ما معتقدیم انسان در جهان معاصر با دین می‌تواند جامعه را اداره کند، اما تفکر غرب تنها هنر دین را ارتباط شخصی با خدا می‌داند، تفکر ما در بحث مردم فلسطین آنان را مظلوم می‌داند و حمایت از آنها را وظیفه شرعی؛ اما تفکر غرب حمایت از رژیم صهیونیستی است و این تقابل دو اندیشه و تفکر بین ما و غرب به سرکردگی آمریکا است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران تصریح کرد: نتیجه تقابل این اندیشه به دشمنی استکبار با ایران منجر شد و از همان ابتدای انقلاب تحریم‌ها را برای به زانو درآوردن نظام در دستور کار خود قرار داد و اکنون گزینه آخر تحریم هم به صنایع بالا دست مانند نفت و گاز رسید که نامش را تحریم هوشمند گذاشتند.

* تحریم‌ها با همراهی ملت تبدیل به فرصت می‌شود

نظری ابراز داشت: از آن جهت که هدف این تحریم همه اقشار جامعه ایران است آن را تحریم هوشمند نام‌گذاری کردند تا نارضایتی را در جامعه افزایش و در نهایت نظام را وادار به تسلیم کنند.

وی افزود: گفته می‌شود شخص اوباما راضی به این تحریم نبود، زیرا این آخرین گزینه روی میز آنان بود تا به ایران فشار وارد شود و می‌گفت اگر ایران از این تحریم هم موفق بیرون بیاید دیگر گزینه دیگری برای فشار وجود ندارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران ادامه داد: این تحریم هم در سایه الطاف الهی و تدبیر رهبری و تلاش دولت و مهم‌تر همراهی ملت تبدیل به فرصت می‌شود و گام‌های اساسی‌تر برای پیشرفت نظام خواهیم برداشت.

* 410 هزار قطعه صنعتی توسط جوانان ایرانی ساخته می‌شود 

این مسئول به توان بالای محققان، دانشمندان و صنعت‌گران ایرانی اشاره کرد و ابراز داشت: تحریم‌ها موجب بروز استعدادها و قابلیت‌ها و روآوردن به خودباوری و خودکفایی است کما اینکه در صنایع مهم و اساسی و حیاتی صنعتگران ما امروز در دنیا حرف برای گفتن دارند و در برخی از کشورها نیز فعال هستند و در مجموع از 510 هزار قطعه مورد نیاز در صنایع بالادستی، 410 هزار قطعه صنعتی توسط جوانان ایرانی ساخته می‌شود و بقیه هم در دست تحقیق و ساخت است.

نظری ادامه داد: در مقابل تحریم استکبار اقداماتی لازم است تا آسیب‌پذیری به حداقل برسد و بیان رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی محور اصلی این مقابله است.

* 70 درصد ارز‌ها برای مسافرت‌های شخصی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران گفت: تشخیص حوزه‌های فشار و تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن و تبدیل این شرایط به فرصت نتیجه اقتصاد مقاومتی است و دولت نیز اقداماتی را آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: هدفمند کردن ارز مسافرتی توسط دولت از اقدامات مهم دولت در حفظ ذخایر ارزی است، زیرا حدود 7 هفت میلیارد دلار ارز مسافرتی در سال پرداخت می‌شود که 70 درصد آن مسافرت‌های شخصی است.

نظری، واگذاری ارز به کالاهای اولویت‌دار را از دیگر اقدامات دولت بر شمرد و افزود: 10 گروه کالا مشمول دریافت ارز دولتی شدند و اولویت نخست این 10 گروه نیز کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم است.

* ایرانی پیروزمندتر از همیشه در عرصه جهانی

این مسئول توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان، جلوگیری از خام‌فروشی، ساماندهی اخذ مالیات، تداوم هدفمندی یارانه‌ها و مدیریت بر واردات کالا را از دیگر اقدامات دولت برشمرد و گفت: دولت باید بر این امور تاکید بیشتری داشته باشد تا با عمل جهادگونه به اقتصاد مقاومتی معنا ببخشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران افزود: عبور از این تحریم که آخرین گزینه دشمن است نیز مانند تحریم‌های گذشته با تدبیر رهبر معظم انقلاب، تلاش دولت و مسئولان و همراهی ملت امکان‌پذیر خواهد بود و ایرانی پیروزمندتر از همیشه در عرصه جهانی خواهیم داشت.

* حمایت از فلسطین اعتقادی است

وی با اشاره به نزدیکی روز جهانی قدس، حمایت از افراد مظلوم و هم‌کیشان را وظیفه شرعی و دینی اعلام کرد و بیان داشت: حمایت از فلسطین یک امر اعتقادی و دینی است و ما نمی‌توانیم بر اساس آموزه‌های اسلام نسبت به مظلومان بی‌تفاوت باشیم.

نظری متذکر شد: در حالی که اعراب به عافیت‌طلبی روی آوردند و مردم فلسطین را رها کردند، حمایت از فلسطین و حضور در راهپیمایی روز قدس که خواسته امام راحل بوده و است جهانی شد و جهان در این روز به حمایت از مردم مظلوم فلسطین فریاد برمی‌آورد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: این حمایت‌ها این مردم را به اصل و باورهایشان برگرداند و دیدید که چگونه در برابر اسرائیل در جنگ‌ها مقاومت کردند و می‌کنند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول