اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع خیران بیمارستان فوق تخصصی کودکان:

کودکان مبتلا به سرطان در مازندران محروم واقع شده‌اند

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع خیران بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک، گفت: کودکان مبتلا به سرطان در مازندران محروم واقع شده‌اند چرا که امکانات پزشکی برای مداوای این کودکان از سطح پایینی برخوردار است.

کودکان مبتلا به سرطان در مازندران محروم واقع شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، صبح امروز اعضای هیئت مدیره مجمع خیران بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران دیدار کردند.

دبیر مجمع خیران بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک در این نشست اظهار داشت:‌ کودکان مبتلا به سرطان در مازندران محروم واقع شده‌اند چراکه امکانات پزشکی برای مداوای این کودکان از سطح پایینی برخوردار است.

عبدالرضا شهریاری تصریح کرد: با اینکه از پزشکان مجرب در استان بهره‌مند هستیم، اما امکانات پزشکی در این زمینه، مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه در کودکان مبتلا به سرطان تا 85 درصد احتمال بهبود وجود دارد، اما امکانات بیمارستانی در استان کم است، متذکر شد: به همین دلیل خیران مصمم به احداث مرکز بیمارستانی فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان شدند.

شهریاری با اشاره به اینکه ارزش ریالی زمین اهدایی دکتر شهیدی برای احداث این مجموعه، سه میلیارد تومان است، متذکر شد: اقدامات فیزیکی ساختمان تا دو ماه آینده آغاز می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه شمال کشور قطب سرطان است، خاطرنشان کرد:‌ بیشترین بیمارانی که به محک در تهران مراجعه می‌کنند از شمال کشور و به ویژه از مازندران هستند.

* کمک‌ها کافی نیست

رئیس بیمارستان بوعلی ساری نیز در این نشست بیان داشت:‌ مسئله سرطان از حلقه‌های مفقوده درمانی در کشور است و دولت هم به دلایل مختلف، نتوانسته به تنهایی در این زمینه موفق عمل کند.

عبدالله موسوی ادامه داد:‌ به همین دلیل مجمع خیران شکل گرفته و به دلیل اینکه بیمارستان بوعلی ساری مرکز ارجاع کودکان است، مرکز فوق تخصصی سرطان هم در این مرکز مستقر است.

این مسئول متذکر شد:‌ از تفاوت‌های سرطان در کودکان و بزرگسالان این است که سرطان در کودکان در صورت درمان صحیح و مناسب، به بهبود منجر می‌شود و این موضوع، وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

موسوی تصریح کرد:‌ همه ما در مقابل این کودکان مسئول هستیم اگر به دلایل شرایط فیزیکی، درمان را رها کنند.

وی با بیان اینکه کشور ما در بحث خیران مدرسه ساز، عملکرد خوبی داشته است، یادآور شد:‌ اعتقاد داریم اگر مدرسه‌ای با همه امکانات داشته باشیم که کودک بیماری در آن باشد، مدرسه‌سازی بی‌خاصیت خواهد بود.

رئیس بیمارستان بوعلی ساری با اشاره به اینکه دست به دامن همه نهادهای دولتی و غیردولتی شده‌ایم، تصریح کرد: همه به نوعی کمک کردند اما این کمک‌ها کافی نیست.

این مسئول با بیان اینکه بیشترین مشکل را در زمینه کمک‌های فکری داریم که چگونه اطلاع‌رسانی کنیم، افزود: اطلاع رسانی بدون اینکه جامعه آسیب روانی ببیند یا اینکه دولت را محکوم کنیم.

* به عنوان معلم ساده، در خدمت کودکان مبتلا به سرطان هستم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز در سخنانی گفت: بر روی این کار انسانی، هیچ اسمی نمی‌توان گذاشت.

سیف‌الله فرزانه اضافه کرد:‌ بنده نه به عنوان یک مدیرکل بلکه به عنوان یک معلم ساده اعلام آمادگی می‌کنم که با هر آنچه در بضاعت دارم، در خدمت این کودکان باشم.

وی متذکر شد: دستگاه‌های موازی مشغول به فعالیت هستند، اما از طریق دستگاه‌های دولت، مسئله کودکان مبتلا به سرطان کمتر مورد حمایت قرار گرفته است.

فرزانه در پایان اذعان داشت:‌ امیدوارم مجمع خیران ماهک بتواند به اهداف خود دست یابد و مجموعه گردشگری استان هم با تمام توان در خدمت این مجمع خواهد بود.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول