اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان اردبیل خبر داد

رشد 6 درصدی اهدای خون در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان اردبیل گفت: در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته رشد 6 درصدی را در اهدای خون، جمع‌آوری و پایش خون‌های اهدایی را شاهد هستیم.

رشد 6 درصدی اهدای خون در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرامرز درگاهی صبح امروز در مراسم تجلیل از اهدا‌کنندگان خون در اردبیل، اظهار داشت: با همت و دلسوزی خیرین در حوزه اهدای خون فرایند اهدا در استان اردبیل از یک حرکت مثبت و رو به جلو برخوردار بوده به طوری که ما شاهد اهدای خون از طرف اقشار مختلف جامعه اعم از جوانان،‌ نوجوانان، افراد میانسال و حتی مسن در گروه سنی و جنسیتی متفاوت بودیم.

وی توسعه و گسترش فرهنگ اهدای خون را به‌عنوان یک حرکت مثبت و مثال‌زدنی قابل تقدیر و توصیف اعلام کرد و یادآور شد: با الهام از اندیشه‌ها و مرام دینی اهدای خون بدون چشمداشت اهدا‌کننده با قوت و قدرت انجام می‌شود به گونه‌ای که ما از طریق رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی‌های عمومی و برگزاری برنامه‌های آموزشی در مدارس سعی داریم این امر خداپسندانه را ترویج داده و تبلیغ کنیم.

مدیرکل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان اردبیل به اهمیت اهدای خون و ضرورت احیای انسان‌ها در مکتب اسلام به‌عنوان احیای تمام بشریت خاطرنشان کرد: اهدای هر واحد خونی می‌تواند به نجات جان سه بیمار کمک کند که این خود مفهوم آیه شریفه قرآن کریم است که در آن کمک به زنده شدن یک انسان کمک به احیای کل بشریت نام برده و یاد شده است.

درگاهی گفت: ما از یک فرآورده خونی سه محصول پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز را فرآوری کرده و در اختیار نیازمندان قرار می‌دهیم که در استان اردبیل نه تنها در هر سه زمینه به خودکفایی رسیده‌ایم بلکه قادر هستیم در صورت نیاز به درخواست سایر استان‌ها نیز پاسخ دهیم.

این مسئول به ماندگاری مناسب گلبول قرمز و همچنین پلاسما اشاره کرد و افزود: ما تنها در استفاده از پلاکت با محدودیت سه روزه برای مصرف روبه‌رو هستیم که در این باب ضرورت دارد اهدای خون مستمر را شاهد باشیم.

مدیرکل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت پایگاه انتقال خون خلخال، مشگین‌شهر و پارس‌آباد در کنار دو پایگاه موجود در اردبیل ادامه داد: در سفر سوم رئیس جمهور به استان رقم 5 میلیارد تومان برای پروژه ساختمان مرکزی پایگاه انتقال خون در اردبیل در نظر گرفته شده بود که این پروژه در مرحله مطالعاتی است و به نظر می‌رسد با اجرایی شدن آن تا دو سال آینده این مجموعه به بهره‌برداری برسد.

درگاهی همچنین از اخذ گواهینامه‌های متعدد ایزو توسط پایگاه انتقال خون استان خبر داد و تصریح کرد: ما با رعایت تمام استاندارد‌ها خون مورد نیاز آحاد جامعه را به ویژه بیماران نیازمند در مراکز بیمارستانی تامین کرده و بهره‌مند از این نعمت می‌کنیم.

اهدای خون با نگاه الهی خود سلامت آفرین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم یکی از اهدا‌کنندگان مستمر خون با سابقه چندین ساله، اظهار داشت: بنده برای اولین بار در سال 1346 خون خود را در بیمارستان بوعلی فعلی برای نجات یک زن اهدا کردم و از همان سال تاکنون در این کار استمرار و پافشاری داشتم.

نصر‌الله نظمی گفت:‌ انگیزه بنده تنها انگیزه معنوی و ارزشی بوده است چرا که حضرت حق در کلام نورانی قرآن نجات یک انسان را نجات کل بشریت توصیف کرده که ما از طریق اهدای خون می‌توانیم در یک حرکت نوع ‌دوستانه به همنوعان خود کمک کنیم.

وی تاکید کرد: نه تنها خود به اهدای خون اقدام می‌کنم بلکه خانواده و اطرافیان خود را نیز به اهمیت این موضوع واقف کرده و در کسوت معلم بازنشسته سعی می‌کنم جوانان را به این کار خداپسندانه ترغیب و تشویق کنم.

این اهدا‌کننده خون اهدای مستمر را بزرگترین تبلیغ و فرهنگ‌سازی و کم‌هزینه‌ترین آموزش اعلام کرد و بیان داشت: به یقین اهدا‌کنندگان خون نه تنها از سلامت روحی و جسمی برخوردار می‌شوند بلکه با اهدای خون بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های جسمی نیز برطرف شده که امیدواریم عموم مردم نسبت به این کار با رغبت و علاقمندی بیشتری حاضر باشند.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول