اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه سیستان‌وبلوچستان:

مردم سیستان‌وبلوچستان از بالاترین بهره هوشی برخوردار هستند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تحقیقات کارشناسی شده، مردم استان سیستان و بلوچستان بالاترین بهره هوشی را در سطح کشور دارا هستند.

مردم سیستان‌وبلوچستان از بالاترین بهره هوشی برخوردار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، سردار سید حسن مرتضوی در همایش شهدای همبستگی و گردهمایی سران طوایف شهرستان زهک اظهار داشت: خدمت به مومنان مقدمه درک شب قدر است و امیدوارم در سایه خدمت به شما عزیزان درک صحیحی از شب قدر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طبق نظر سنجی مراجع رسمی، مردم سیستان به طور اخص و ویژه دلدادگی و ولایتمداری خود را در دفاع از آرمان‌های شهدا و امام و انقلاب و منویات مقام معظم رهبری به اثبات رسانده‌اند، افزود: این مردم غیور، صبور، پاک، انقلابی و ولایتمدار علی‌رغم محرومیت‌های موجود در بین 32 استان کشور در زمینه دلدادگی به نظام و مقام رهبری جزو چهار استان اول هستند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بیان کرد: بزرگواری و طبع بلند این مردم است که باعث شده با حداقل‌ها بتوانند حداکثرها را به دست آورند.

مرتضوی ضمن بزرگداشت شب‌های پر خیر و برکت قدر و بیان اینکه مردم این منطقه صمیمانه و متواضعانه در همه صحنه‌های دفاع از ارزش‌های انقلاب حضور پیدا می‌کنند گفت: بزرگ‌ترین توفیق ما این است که خدمت بی‌منتی بر این مردم عزیز داشته باشیم.

وی با برشمردن نعمت‌های خدادادی این منطقه از جمله بادها و طوفان‌های منطقه بیان داشت: چون ما از این نعمت‌ها غافل هستیم فقط مشکلات را می‌بینیم در حالی که سیستان به واسطه همین بادها می‌تواند قطب انرژی کشور شود چرا که تحقیقات ثابت کرده است که این بادها قادر به تامین یکصد هزار مگاوات برق است و این در حالی می‌باشد که مصرف برق در کل کشور در ساعات پیک مصرف حداکثر به 60 هزار مگاوات می‌رسد یعنی سیستان می‌تواند به تنهایی تامین کننده برق کل کشور باشد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در صورت تحقق این هدف، سیستان به قطب انرژی کشور تبدیل شده و از مزایایی همچون معافیت‌های مالیاتی و ...  برخوردار می‌شود.

مرتضوی با بیان اینکه سپاه به عنوان یک نهاد مردمی است ضمن تقدیر از  انسجام بافت مردمی این منطقه آن را نتیجه زحمات روسای پیشین قبایل منطقه دانست و خواستار ادامه این روند شد و مسئولیت روسای قبایل را حساس‌تر از پیش عنوان کرد.

وی افزود: این مراقبت باید به روز باشد چون دشمن هر روز ترفند جدیدی در از بین بردن این انسجام به‌کار می‌برد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز مقام معظم رهبری چنان شناختی از طوایف این استان دارند که با اطمینان بسیار بالایی نسبت به صداقت و سلامت شما امید بسته و سخن می‌گویند و نگاه همه مسئولان کشور نیز معطوف به این استان است.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول