اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

شرکت‌های تعاونی توسعه عمران شهرستان‌های اردبیل ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با صدور ابلاغ مبنی بر تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه عمران شهرستانی در تمام شهرهای استان اردبیل این شرکت‌ها تأسیس و راه‌اندازی می‌‌شود.

شرکت‌های تعاونی توسعه عمران شهرستان‌های اردبیل ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری عصر امروز در جلسه توسعه امور اقتصادی اردبیل اظهار داشت: قرار است با همکاری فرمانداران اساسنامه تأسیس این شرکت‌های تعاونی ابلاغ و مورد بررسی قرار گیرد تا در شهرهای مختلف این شرکت‌های تعاونی با مشارکت بخش خصوصی و به صورت فراگیر تأسیس و راه‌اندازی شود.

وی اهداف راه‌اندازی این شرکت‌های تعاونی را رشد و توسعه همه‌جانبه شهرستان‌ها، جلب مشارکت‌های مردمی و بسترسازی در حوزه رونق و توسعه همه‌جانبه عمران و آبادانی شهرها و روستاها را یادآور شد و تصریح کرد: این اساسنامه در 15 ماده و 9 تبصره تصویب و به استان‌ها ابلاغ شده است و قرار است کلیه اعضای حقیقی و حقوقی متقاضی در این تعاونی‌ها عضویت یافته و مشارکت کنند.

منوری با اعلام این‌که باید نیم درصد جمعیت شهرهای مختلف به عضویت این تعاونی‌ها درآید، خاطرنشان کرد: یکی از مزایای عضویت در این شرکت‌های تعاونی استمرار عضویت در صورت اشتغال و سکونت نداشتن در آن منطقه و یا امکان خرید سهام به شکل متعارف می‌باشد که شایسته است در گام اول متقاضیانی پذیرش شوند که از همان منطقه و شهرستان و شهر باشند.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: این شرکت‌های تعاونی در قالب هیئت مدیره فعالیت کرده و تمام اموال و دارایی‌ها نیز با کمک کارشناسان دادگستری مشخص و احصا می‌شود تا در توزیع و تقسیم اموال مشکلی به وجود نیاید.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در این مجموعه هیئت واگذاری نیز تعیین می‌شود تا در صورت نیاز اوراق مشارکتی تهیه و برای عضویت جدید به فروش برسد.

به گزارش فارس، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اعضای هیئت مدیره و بازرسان این شرکت تعاونی را تابع مقررات رسمی شرکت‌های سهام عام توصیف کرد و ادامه داد: در تمام شهرستان‌ها و شهرها دفاتری از این شرکت‌های تعاونی برقرار می‌شود و به هیچ وجه اعضای هیئت مدیره حق پرداخت تسهیلات و یا وام را به افراد حقیقی و حقوقی ندارند.

منوری گفت:‌ اعضای این شرکت می‌توانند با تملک اراضی به ویژه در بافت‌های فرسوده شهری و روستایی نسبت به واگذاری آن اقدام کرده و از این محل تأمین هزینه کنند.

وی افزود: 300 میلیون تومان، 10 درصد آورده و سرمایه اولیه می‌باشد که با ثبت سرمایه اولیه 51 درصد منابع این شرکت از طریق اعضای تعاونی و 49 درصد از محل فروش اوراق به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی تأمین می‌شود.

منوری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تشکیل و راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی توسعه عمران شهرستانی علاوه بر مزایایی که از آن یاد شد دارای یک مزیت برجسته است به طوری که هر عضو می‌تواند سالانه میزان آورده و سهام خود را افزایش دهد.

تعاونی فراگیر ملی در شهرهای اردبیل راه‌اندازی می‌شود

وی همچنین ضرورت تشکیل تعاونی‌های فراگیر ملی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: 70 درصد اعضای این تعاونی‌ها اکثراً از سه دهک پایین جامعه هستند که این تعاونی‌ها گاه از اعتبارات و تسهیلات بلاعوض و یا قرض‌الحسنه نیز برخوردار می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ضرورت تشکیل این تعاونی فراگیر را یادآور شد و اضافه کرد: این تعاونی در سایر استان‌ها تشکیل شده و در استان ما نیز براساس مصوبه هیئت دولت در سفر به استان اردبیل باید تشکیل می‌شد که با تأخیر مواجه شده که امیدواریم به سرعت شاهد شکل‌گیری این تعاونی‌های فراگیر ملی باشیم.

منوری در پایان ادامه داد: ‌با تشکیل این تعاونی ما قادر می‌باشیم از اعتبار کلانی که سهم استان بوده و در تهران بلاتکلیف باقی مانده است، استفاده کنیم و این اعتبار را جذب طرح‌ها و پروژه‌های مختلف کنیم.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول