اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌زودی صورت می‌گیرد

معرفی اعضای هیئت مؤسس شرکت تعاونی عمران شیراز

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز گفت: به‌زودی اعضای هیئت مؤسس شرکت تعاونی توسعه و عمران شیراز معرفی می‌شوند و فعالیت‌های خود را آغاز می‌کنند.

معرفی اعضای هیئت مؤسس شرکت تعاونی عمران شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جواد زرین‌کلاه پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری دومین جلسه تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شیراز، با تشریح قانون تاسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی، مصوب مجلس شورای اسلامی در مورد تعداد اعضای آن اظهار کرد: حداقل تعداد اعضا برای ثبت تعاونی باید نیم درصد جمعیت آن شهرستان براساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن به تایید اداره تعاون شهرستان باشد.

وی ادامه داد: این تعاونی‌ها براساس مصوبه مجمع عمومی اقدام به افزایش سهام می‌کنند و در هر سال تمام اعضای قبلی و جدید در خرید سهام جدید شرایطی برابر داشته و برای عدالت اجتماعی، اعضای جدیدی که اقدام به خرید سهام سال‌های قبل کرده‌اند با پرداخت اصل ارزش اسمی سهام قبلی به اضافه سود بلند‌مدت سپرده‌های بانکی اعلام شده توسط بانک مرکزی، از ارزش برابری در میزان سهام با اعضای قدیمی برخوردار می‌شوند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز درباره میزان تعداد سهام ارائه شده توسط شرکت تعاونی توسعه و عمران شیراز، خاطرنشان کرد: بر‌اساس قانون مدیران شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی موظف هستند، ترتیبی اتخاذ کنند تا سهام تعاونی به میزان کافی برای عرضه به متقاضیان واجد شرایط در هر یک از ادوار تهیه و ارائه شود.

فرماندار شیراز درباره محدوده فعالیت شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستانی تصریح کرد: حوزه فعالیت این تعاونی‌ها محدود به حوزه شهرستان است و این شرکت‌ها مجاز به انجام فعالیت‌های مستقل برون‌شهرستانی نیستند و تاسیس دفاتر فرعی فراتر از محدوده شهرستان مشمول این ممنوعیت نمی‌شود.

زرین‌کلاه با بیان اینکه شرکت تعاونی توسعه و عمران شیراز متعلق به خود مردم شهرستان است و سود حاصله نیز خرج آبادانی و توسعه پایدار شهرستان می‌شود؛ خبر از معرفی اعضای هیئت موسس در آینده‌ای بسیار نزدیک داد و خاطرنشان کرد: به‌زودی اعضای هیئت موسس شرکت تعاونی توسعه و عمران شیراز معرفی می‌شوند و این اعضا فعالیت خود را از جمله ثبت شرکت تعاونی و معرفی نخستین اعضای هیئت مدیره آغاز می‌کنند.

به گزارش فارس، در این جلسه حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی امام جمعه موقت شیراز به همراه دیگر اعضای حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود در مورد فعالیت شرکت تعاونی توسعه و عمران شیراز پرداختند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول