اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم:

قدر شب اثبات بندگی به درگاه خداست

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز استان قم گفت: باید عجز و بندگی به درگاه خداوند را با عمل به واجبات خدا و ترک محرمات در شب قدر ثابت کنیم.

قدر شب اثبات بندگی به درگاه خداست

حجت‌الاسلام احمد احسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن شب قدر اظهار کرد: در قانون شرع مقدس، شب‌هایی به عنوان شب‌های قدر نامگذاری شده که ارزش آنها از هزار ماه بیشتر است.

وی خاطر نشان کرد: اگر کسی شب قدر را درک کند و به عبادت، بندگی، تضرع و زاری به درگاه خداوند بپردازد، می‌تواند از این شب استفاده کند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم عنوان داشت: انسان‌ها باید با اعمال خود در شب قدر نشان دهند که بنده ناچیز درگاه خدا هستند و زمانی که خدا بنده‌اش را اینگونه مشاهده می‌کند آنگاه فرد به فضیلت این شب نائل می‌شود.

وی با بیان اینکه تقدیرات و مقدرات سال در این شب برای ما رقم می‌خورد، گفت: اگر در این شب به راز و نیاز و بندگی مشغول باشیم بدون تردید خداوند مقدرات خوبی را برای ما تعیین می‌کند.

احسانی خاطر نشان کرد: نامه اعمال ما در این شب نزد امام زمان(عج) ارائه شده و اگر بیش از پیش مطیع باشیم لطف امام زمان(عج) شامل حال ما می‌شود و اگر تقدیرات به نفع ما نباشد آنها را تغییر می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید عجز و بندگی خود را در شب قدر به درگاه خدا ثابت کنیم، عنوان داشت: این شاخصه با عمل به واجبات خدا و ترک محرمات تحقق پیدا می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم تصریح کرد: اگر اعضا و جوارح ما در اختیار خدا باشد خداوند رحمتش را شامل حال ما می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت نزول قرآن در شب قدر گفت: خداوند با نزول قرآن در این شب می‌خواهد عظمت این شب را به بندگانش تفهیم کند بنابراین در این شب قرآن را بر قلب رسول‌الله(ص) نازل کرد.

احسانی یادآور شد: خداوند در صورت صلاحدید در چنین شبی از سرنوشت‌های نامطلوب در مقدرات بندگان می‌گذرد و به جای آن سرنوشت خوب ترسیم می‌کند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول