اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

تغییر بعد از شب‌های قدر نشان از بیداری درونی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: تغییر بعد از شب‌های قدر نشان از بیداری درونی است.

تغییر بعد از شب‌های قدر نشان از بیداری درونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی پیش از ظهر امروز در مراسم شهادت امام علی(ع) در آستانه امامزاده ابراهیم این شهرستان بیان داشت: انسان بنده‌ای از بندگان خداوند است که خداوند او را به عنوان خلیفه‌الله معرفی کرده است.

وی در بیان بهترین راه تقرب و رسیدن به خداوند بیان داشت: در راه نخست که راه سیر و سلوک است منزلگاه‌های متعددی وجود دارد که با سختی‌ها و مشقت زیادی به دست می‌آید.

شرفخانی ادامه داد: در روش دوم که روش مجذوبی است جذبه برای انسان ایجاد شده و با آن از گدایی به شاهی می‌رسد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بهترین موقع برای جذبه را حین سحر دانست و گفت: علما و عرفای زیادی در زندگی خود با جذبه به تحولات بزرگی دست پیدا کردند.

وی با اعلام اینکه سوره قدر سوره ولایت است، تصریح کرد: برخی اهل کلام معتقدند از طریق سوره قدر می‌توان حجت خداوند و زندگی او را اثبات کرد که این سوره اثبات حضور ولایت در روی زمین است.

شرفخانی با اشاره به شب‌های قدر یادآور شد: شب نوزدهم ماه مبارک رمضان شب نوشتن مقدرات یک سال آینده است، شب بیست و یکم رمضان شب تثبیت بوده و شب بیست و سوم شب امضای آن توسط امام زمان(عج) است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه باید از لحظه به لحظه شب‌های قدر استفاده کرده و خود را به زحمت بیاندازیم، اظهار داشت: شب قدر همانند صحرای محشر است ولی در صحرای محشر در روز قیامت رسوایی انسان به همراه می‌آید ولی در شب قدر رسوایی مردم در کنار مردم و در بین آدمیان انجام می‌شود.

وی با تاکید اینکه صحرای محشر کنونی ما شب‌های قدر است، گفت: در این شب رسوایی انسان‌ها در مقابل امام زمان(عج) اتفاق می‌افتد.

شرفخانی اعلام کرد: در صحرای محشر برای انسان بازگشتی نیست ولی در شب‌های قدر خداوند به ما لطف بزرگی کرده که حسرت، توبه و انابه ما راه بازگشت را باز گذاشته است تا مقدرات سال آینده را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه باید درک شب‌های قدر در وجودمان ایجاد شود، گفت: تغییر بعد از شب‌های قدر نشان از بیداری درونی است البته باید تجربه بازگشت را در شب‌های قدر احساس کنیم و این بیداری و احیا به بیداری درونی ختم شود.

شرفخانی با اعلام اینکه خداوند در شب‌های قدر به ما فرصت داده تا صحرای محشر را در طول سه شب از شب‌های سال درک کنیم، یادآور شد: در این بین پرونده ما باز است، حسرت‌ها فایده دارد و راه برای بازگشت و تصحیح اعمال ادامه دارد.

انتهای پیام/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول