اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قصرشیرین:

در شب قدر باب عذاب بسته و رحمت خدا جریان دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه قصرشیرین گفت: شب قدر شبی است که باب عذاب بسته است و فقط رحمت پروردگار جریان دارد و نداها و گریه‌های بشر در کنار پروردگار متعال قرار می‌گیرد و دعاها مستجاب می‌شود.

در شب قدر باب عذاب بسته و رحمت خدا جریان دارد

حجت‌الا‌سلام علی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: قرآن کریم شب قدر را شب نزول قرآن می‌داند و پروردگار اهمیت ویژه‌ای را برای این شب در درگاه خود قرار داده به‌طوریکه شب قدر را بالاتر از هزار شب معرفی کرده است.

ملکی افزود: خداوند می‌فرمایند درک انسانی و بشری عاجز از درک کردن این شب مقدس و نورانی است.

وی شب قدر را شبی دانست که تمام  ملائک و فرشتگان اعظم پروردگار همانند روح به روی زمین قرار می‌گیرند.

امام جمعه قصرشیرین با اشاره به تفسیر آیه آخر سوره قدر توسط شهید مطهری تصریح کرد: سلامت در شب قدر فراگیر است و شامل گنه‌کار و ثواب‌کار می‌شود.

وی با بیان روایاتی از کتاب بحارالانوار ادامه داد: چون شب قدر فرا می‌رسد، خداوند امر می‌کند جبرئیل همراه با دسته‌ای از فرشتگان روی زمین فرود آیند در حالی که پرچم سبز در دست دارند و جبرئیل پرچم را پشت دیوار کعبه نصب می‌کند.

ملکی گفت: حضرت جبرئیل 600 بال دارد که 2 تا را در شب قدر باز می‌کند و آن دو را پهن می‌کند و مشرق و مغرب را فرا می‌گیرد و آنگاه فرشتگان را پراکنده می‌کند پس بر هر ایستاده، نشسته و نمازخوان تا صبح درود می‌فرستد.

وی افزود: صبح که طلوع کرد جبرئیل ندا می‌دهد که فرشتگان حرکت کنند، فرشتگان می‌گویند با حاجات مردم چه کنیم؟ جبرئیل جواب می‌دهد به‌راستی که خدا در این شب نظر رحمت کرده و آنها را بخشیده و از گناه آنها گذشت.

ملکی شب قدر را شب نزدیکی به خدا و ارتقا مؤمن دانست و ادامه داد: انسان در این شب قضا و قدر الهی یک سال را برای خود تقدیر می‌زند.

وی قلب بشر را حرم، جایگاه و منزل خدا عنوان کرد و گفت: در این شب باید انسان، خداوند را با تمام وجود درک کند چرا که قلب جایگاه خداوند است.

امام جمعه قصرشیرین اظهار کرد: شب قدر شبی است که باب عذاب بسته است و فقط رحمت پروردگار جریان دارد و نداها و گریه‌های بشر در کنار پروردگار متعال قرار می‌گیرد و دعاها مستجاب می‌شود.

ملکی در پایان از شب‌زنده‌داران این شب عزیز خواست که برای سلامتی امام زمان (عج) و ظهورش، سلامتی مقام معظم رهبری، نابودی دشمنان نظام، پیروزی مسلمانان جهان به‌خصوص بحرین و سوریه و شفای بیماران دعا کنند، چرا که در این شب قلب‌ها به خدا نزدیک است.

انتهای پیام/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول