اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

دگزامتازون همچنان پرمصرف‌ترین دارو در مازندران است

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: همچنان دگزامتازون پرمصرف‌ترین دارو در بین مردم مازندران است.

دگزامتازون همچنان پرمصرف‌ترین دارو در مازندران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ابراهیم صالحی‌فر، فرهنگ سازی، بررسی نسخه و ارایه بازخورد به پزشکان را در ارتقای شاخص نسخه‌نویسی تاثیرگذار دانست و بیان داشت: همچنان دگزامتازون پر مصرف‌ترین دارو در بین مردم مازندران است.

وی، با اشاره به اینکه متوسط کل اقلام دارویی یک دهم کاهش یافته، افزود: سالانه 6 میلیون نسخه در مازندران بررسی می‌شود که یک تا دو دهم آمار بسیار خوبی می‌تواند باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه عوارض جانبی داروها در زمان مصرف و عرضه در بازار شناخته شده نیست، تصریح کرد: به همین منظور سیستم کارت زرد در بیمارستان‌ها راه‌اندازی شد تا دارو را بعد از ورود به بازار از نظر عوارضی مورد بررسی قرار ‌دهد.

صالحی‌فر با اشاره به اینکه این سیستم استاندارد و بین المللی است، خاطرنشان کرد: در این سیستم عوارض داروهای عرضه شده بعد از بررسی ثبت و به سازمان غذا و و داروی وزارت بهداشت ارسال می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: سیستم کارت زرد بر داروهایی جدیدی که عوارضشان به طور کامل شناخته شده نیست، تاکید دارد.

صالحی‌فر، عوارض تهدیدکننده حیات، تغییر در درصد میزان بروز عوارض جانبی داروهای قدیمی و عوارض منجر به فوت را از جمله مواردی دانست که الزاما در سیستم کارت زرد گزارش می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پرونده بی‌خطر بودن داروها هیچگاه از نظر ما بسته نمی‌شود، متذکر شد: با وجود آزمایش‌های مختلف حیوانی و بالینی در انسان‌ها ضرورت دارد داروها بعد از ورود به بازار از نظر بی‌خطر بودن تحت نظر باشند.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول