اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

3 نوع داروی جدید در لرستان تولید شد

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: استان لرستان به عنوان تولید کننده سه نوع داروی جدید در بازار دارویی کشور است.

3 نوع داروی جدید در لرستان تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، بهرام دلفان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری لرستان گفت: این داروها شامل قطره دنتول برای تسکین درد دندان، پماد رکتول ویژه بیماران هموروئید و داشتن بواسیر و پماد زیتونکس نیز با استفاده از برگ زیتون توسط شرکت دانا کاسیان خرم‌آباد ساخته شده است.

وی هزینه ساخت این داروها را کمتر از 100 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: با ساخت این داروها برای 70 تا 80 نفر از افراد جوینده کار در حوزه تخصصی دارو و گیاهان دارویی زمینه اشتغال فراهم شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه از عدم دریافت مجوز برای ایجاد شرکت‌های دارویی در کشور انتقاد کرد و گفت: تعیین نام شرکت حدود 100 روز زمان بر بود که این مهم باعث بروز برخی مشکلات در این زمینه می‌شود.

دلفان تصریح کرد: همچنین برای دریافت بیش از 8 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این شرکت با مشکلات جدی مواجه شدیم که پس از رایزنی‌ها تنها 4 میلیارد ریال آن جذب شد، اما این تسهیلات کافی نیست و به طور قطع با مشکلات جدی مواجه می‌شویم.

دلفان از طولانی شدن زمان اخذ مجوز دارو از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، طولانی شدن زمان دریافت تسهیلات از سوی برخی بانک‌ها و ثبت شرکت که 100 روز به طول می‌انجام گلایه کرد و  گفت: نیاز است، به منظور حمایت از تولید کنندگان در مراکز دانش بنیان، روند انجام این کارها کوتاه شود، در تولید برخی داروها با کمبود تسهیلات و نقدینگی مواجه هستیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برای تولید پماد زیتونکس 520 میلیون تومان تسهیلات از بانک صنعت و معدن و صندوق حمایت از پژوهشگران ریاست جمهوری و 410 میلیون تومان نیز آورده خودم بوده است.

وی در ادامه به استعدادهای لرستان در زمینه‌های دارویی اشاره کرد و گفت: این شرکت سه طرح دارویی با استفاده از درخت بلوط را در برنامه خود دارد که قرار است، به زودی این داروها نیز وارد بازار شود.

دلفان گفت: قرار است، با استفاده از توانمندی‌های بومی این شرکت به عنوان یکی از تولیدکنندگان گیاهان دارویی در خاورمیانه تبدیل شود.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول