اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون علوم پزشکی یاسوج:

داروساز بیکار در کهگیلویه و بویراحمد نیست

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه داروساز بیکار نداریم، گفت: به هر تقاضای تاسیس داروخانه برای دسترسی مردم به داروهای مورد نیاز به ‌ویژه داروهای کمیاب و گران قیمت، مجوز می‌دهیم.

داروساز بیکار در کهگیلویه و بویراحمد نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رحمت‌الله افشار امروز در ستاد بررسی داروهای قاچاق اظهار کرد: صدور مجوز داروخانه‌ها بر اساس نرم جمعیتی است و در برخی شهرها اجازه صدور مجوز تاسیس داروخانه را نداریم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: در شهر یاسوج 9 داروخانه اضافه بر سقف مجاز داریم ولی در سایر شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد تا اندازه‌ای کمبود داروخانه وجود دارد.

وی با بیان اینکه هیچ داروسازی در این استان بیکار نیست، گفت: به هر تقاضای تاسیس داروخانه برای دسترسی راحت‌تر مردم به داروهای مورد نیاز خود به‌ویژه داروهای خارجی کمیاب و گران قیمت، مجوز می‌دهیم.

افشار تاکید کرد: اگر داروسازی باشد و تقاضای تاسیس داروخانه را داشته باشد بلافاصله مجوز می‌گیرد و مشکلی از این حیث وجود ندارد.

این مسئول حوزه سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تامین داروهای بیماران خاص تصریح کرد: حتی یک نفر هم بیمار خاص تاکنون مراجعه نکرده است که موفق به دریافت داروهایش نشده باشد.

وی ابراز داشت: همه تلاش خود را کردیم تا دسترسی مردم به داروخانه‌ها و دریافت داروهای کمیاب بیشتر شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: در بخش تامین داروهای بیماران سرطانی مشکلاتی بود که به علت نبود این بخش در استان بوده ولی با راه‌اندازی بخش سرطان در بیمارستان امام سجاد یاسوج تا حدی این مشکلات برطرف شده است.

وی در پاسخ به این دغدغه که داروهای خارجی گران قیمت که معمولا کمیاب بوده و احتمال قاچاق آن‌ها بالا است، خاطرنشان کرد: برای توزیع این داروها در داروخانه‌ای مانند داروخانه هلال‌احمر آمادگی داریم ولی تاکنون استقبالی از این موضوع نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، قبل از این استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفته بود اگر مردم داروهای مورد نیاز خود را از یک سیستم معتبر دریافت کنند بدون شک این داروها را از دستفروش نمی‌گیرند و خود به خود باب قاچاق دارو بسته می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول