اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر خبر داد

موافقت استاندار و امام جمعه بوشهر برای تاسیس داروخانه هلال احمر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل هلال احمر بوشهر از موافقت استاندار و امام جمعه بوشهر برای تاسیس داروخانه هلال احمر در بوشهر خبر داد.

موافقت استاندار و امام جمعه بوشهر برای تاسیس داروخانه هلال احمر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر عبدالکریم شعبان‌زاده صبح امروز در نشستی خبری اظهار داشت: نخستین درخواست برای تاسیس داروخانه هلال احمر در بوشهر مربوط به 17 سال قبل بوده و استانداران قبلی بر این نکته تاکید داشته‌اند.

شعبان‌زاده با بیان اینکه بوشهر تنها استان بدون داروخانه هلال احمر در کشور است بیان کرد: در حالی که موضوع مجوز داروخانه هلال احمر بوشهر و یاسوج به هم پیگیری شده بود اما مجوز داروخانه هلال احمر یاسوج در تاریخ یازده مهر ماه 90 از سوی دانشگاه علوم پزشک یاسوج صادر شده ولی مجوز داروخانه هلال احمر بوشهر با وجود پیگیری‌ها و موافقت‌های مسئولان ارشد استانی هنوز صادر نشده است.

وی گفت: در این سال‌ها با تمامی استانداران قبلی مذاکره شده و استانداران نیز با تاسیس داروخانه هلال احمر موافقت کرده‌اند حتی اخیراً مهندس جهانبخش و آیت‌الله صفایی‌بوشهری استاندار و امام جمعه بوشهر با تاسیس داروخانه هلال احمر موافقت کردند ولی دانشگاه علوم پزشکی همچنان از صدور مجوز سر باز می‌زند.

اعلام آمادگی هلال احمر کشور برای تاسیس داروخانه در بوشهر

شعبان‌زاده گفت: با وجود برخی اظهار نظرها، اما جمعیت هلال احمر کشور در نامه‌ای به تاریخ دهم دی ‌ماه سال 90 به استاندار بوشهر برای تاسیس داروخانه هلال احمر در بوشهر اعلام آمادگی کرده است.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرهای مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مورد عدم صدور مجوز تاسیس داروخانه هلال احمر در بوشهر اظهار داشت: در این ارتباط پیگیری‌های زیادی انجام دادیم و با وجود اینکه مدیرکل نظارت بر داروی معاونت دارو و غذای وزارت بهداشت اخیراً عنوان کرده درخواست مجوز داروخانه هلال احمر باید از ظرف بالاترین مقام هلال احمر باشد، اما در سال 85 دکتر خاتمی رئیس وقت هلال احمر کشور در نامه‌ای به دکتر لنکرانی وزیر بهداشت خواستار تاسیس داروخانه در شهرها و استان‌هایی شده بود که داروخانه هلال احمر ندارند.

وی افزود: دکتر خاتمی رئیس هلال احمر وقت نیز در سال 88 در نامه‌ای عنوان کرده بود تاسیس داروخانه باید با مجوز سازمان تدارکات پزشک هلال احمر انجام شود.

مدیرعامل هلال احمر بوشهر گفت: در همین ارتباط مدیرعامل قبلی هلال احمر استان نیز در تاریخ نهم اسفند ماه سال 89 در نامه‌ای به رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر خواستار تاسیس داروخانه هلال احمر در بوشهر شده و پس از آن نیز در تاریخ 18 خرداد ماه 90 رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در نامه‌ای به دکتر شیبانی رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت خواستار صدور مجوز داروخانه هلال احمر در بوشهر و یاسوج می‌شود.

نامه دکتر شیبانی به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را پیدا نکردیم

شعبان‌زاده گفت: پس از درخواست سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر برای صدور مجوز داروخانه هلال احمر در بوشهر و یاسوج دکتر شیبانی رئیس سازمان غذا و دارو در نامه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خواستار بررسی این موضوع در کمیسیون ماده 20 و اعلام نتیجه به هلال احمر شده اما قطعا نامه‌ای هم به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ارسال کرده‌اند ولی ما این نامه را در بوشهر پیدا نکردیم، هر چند متن نامه دکتر شیبانی به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج موجود است.

وی ادامه داد: در حال که سازمان غذا و دارو در نامه به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و یاسوج عنوان کرده موضوع صدور مجوز داروخانه هلال احمر را در بوشهر و یاسوج به هلال احمر 2 استان اعلام کنید، اما معاونت دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این مورد پاسخی نداده است.

دانشگاه علوم پزشکی جواب نامه استاندار را هم نداده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر بوشهر گفت: آخرین درخواست صدور مجوز داروخانه هلال احمر از سوی مهندس جهانبخش استاندار بوشهر در تاریخ 17 بهمن ماه 89 به رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بوده ولی هنوز دانشگاه علوم پزشکی به این درخواست پاسخی نداده است.

وی بیان کرد: در آخرین درخواست هلال احمر از علوم پزشکی برای تاسیس داروخانه هلال احمر، مدیرکل نظارت بر داروی وزارت بهداشت عنوان کرده که درخواست باید از سوی بالاترین مقام جمعیت هلال احمر باشد که پیش از این عنوان کردم دکتر خاتمی در سال 85 این درخواست را کرده بود.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول