اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی خبر داد

رتبه نخست ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی در واردات آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: چهار ماه نخست سال جاری ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی رتبه نخست واردات آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص داده‌اند.

رتبه نخست ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی در واردات آذربایجان‌غربی

میرهاشم سیداحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ده فصل کالاهای عمده واردات گمرکات آذربایجان‌غربی استان شامل ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی، میوه‌ها، چدن آهن و فولاد، وسائط نقلیه زمینی، اجزا و قطعات، آخال و تفاله صنایع خوراک‌سازی است.

وی با اشاره به دیگر کالاهای وارداتی به استان، تصریح کرد: مواد پلاستیکی، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی خانگی، آلومینیوم و مصنوعات از آن، مصنوعات گوناگون فلزات را شامل می‌شود.

سیداحمدی ادامه داد: ارزش ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی وارداتی 53 میلیون دلار است که با 15 درصد، بیشترین سهم از کل واردات استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه میوه 14 درصد از سهم واردات گمرکات استان را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: 48 میلیارد دلار میوه در چهار ماه نخست سال جاری وارد استان شده است.

سیداحمدی با اشاره به واردات 36 میلیون دلاری واردات از گمرکات استان، گفت: 10 درصد واردات آذربایجان‌غربی در چهار ماه نخست سال جاری به چدن آهن و فولاد اختصاص دارد.

وی از اختصاص چهار درصدی واردات استان به وسائط نقلیه زمینی، اجزا و قطعات خبر داد و گفت: میزان این صادرات 14 میلیون دلار بود.

سیداحمدی ارزش دلاری میزان آخال و تفاله صنایع خوراک‌سازی وارد شده به استان را 12 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: سهم این کالاها از کل واردات استان سه درصد است.

وی با بیان اینکه مواد پلاستیکی 9 میلیون دلار از واردات استان را به خود اختصاص داده است، گفت: دو درصد کل واردات استان از این کالاها شامل می‌شوند.

سیداحمدی آلومینیوم و مصنوعات از آن و مصنوعات گوناگون از فلزات را هر کدام با دو درصد در رده‌های هشتم و نهم اعلام کرد و افزود: سایر کالاهای مورد نیاز وارداتی نیز 46 درصد از واردات استان را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول