اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

روز قدس مرگ تدریجی رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خلخال گفت: روز قدس و حرکت امت اسلامی علیه رژیم جعلی صهیونیسم مرگ تدریجی این نظام شیطانی است.

روز قدس مرگ تدریجی رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خلخال اظهار داشت: در حالی به راهپیمایی روز قدس در جمعه هفته آینده نزدیک می‌شویم که تحولات منطقه نشان می‌دهد امت اسلامی باید مقتدرتر و با صلابت‌تر از گذشته در راهپیمایی این روز حاضر بوده و خشم خود را از آمریکا و سگ منطقه‌ای او نشان دهند.

وی با یادآوری این‌که رژیم صهیونیستی رژیم منحوس و جلاد بشریت و مخالف هرگونه رفتار و اندیشه انسانی، اسلامی است، تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس امروز تمام توان خود را به کار گرفته است تا بقا ظاهری پیدا کند در حالی که وضعیت اسف‌بار این رژیم در داخل محدوده خود و اعتراضات مردم به زودی به از هم پاشیدگی آن کمک می‌کند.

رشتبری در ادامه خاطر نشان کرد: امروز رژیم جعلی صهیونیستی با همراهی آمریکا در منطقه سعی می‌کند خط مقاومت را بشکند و برای همیشه پایگاه عظیم و سترگ سوریه و لبنان را به همراه ایران خفه کند اما با درایت و هوشیاری امت اسلامی این خواب پریشان را به گور می‌برد.

این مسئول از تمام امت‌های اسلامی به ویژه کشورهای منطقه خواست بدون کوچک‌ترین وابستگی به رژیم‌های شیطانی نهایت نفرت و همچنین انسجام خود را در برابر اندیشه‌های سخیف آنها نشان دهند.

وی اضافه کرد: نهضت‌های بیداری اسلامی در دنیا چشم به ایران دوخته‌اند چرا که درس استقلال و آزادگی را از ایران یاد گرفتند.

به گزارش فارس، امام جمعه خلخال اهمیت روز جهانی قدس و بیانات امام راحل در مورد یاری‌رسانی به مظلومان جهان به ویژه مردم ستمدیده فلسطین را خاطر نشان کرد و ادامه داد: حضور آحاد مردم در این راهپیمایی سبب می‌شود تا دشمن در سنگر نابکار خود دچار اختلال شود.

رشتبری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و جایگاه لیالی قدر و برگزاری پرشور شب‌های احیا اشاره کرد و بیان داشت: تکریم و بزرگداشت این شب‌ها و تعزیه در سوگ امام متقین یکی از عناصر اخلاقی، معرفتی و ارتقای این شاخصه‌ها در جامعه است.

وی از شب‌های قدر به عنوان شب‌های بخشش و نزول رحمت الهی یاد کرد و گفت: ما باید با دوری از مادیات دنیوی به آبادی آخرت خود همت کنیم و سعی داشته باشیم تا به دور از هر پیرایه و آلایش به سمت عظمت و سعادت اخروی خود حرکت کنیم.

رشتبری در ادامه افزود: بهترین توشه از این ایام می‌تواند بخشش گناهان، توسل به کلام الهی و نبی مکرم اسلام و اخلاق و سلوک شایسته اجتماعی باشد.

وی سیره امام علی (ع) را در حکومت‌داری سیره ساده‌زیستی و به دور از هرگونه آلایش توصیف کرد و اظهار داشت:‌ آن حضرت در حکومت‌داری خود هم‌ردیف فقرا و نیازمندان زندگیش را تنظیم می‌کرد تا مبادا در این دنیا در مسیر اختلاف طبقاتی بیفتد.

رشتبری در پایان سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های شرکت نفت و امام جمعه سابق خلخال در مورد پیگیری پروژه مصلای خلخال در سال‌های گذشته ابراز امیدواری کرد این مجموعه به شکل کامل امسال به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول