اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملایر:

حضور در روز قدس برای سرنگونی سردمداران ظلم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ملایر گفت: شرکت و حضور گسترده ملت‌ها در روز قدس برای سرنگونی همه سردمداران ظلم است و به زودی حکومت‌های سلطه‌گر یکی پس از دیگری نابود می‌شوند.

حضور در روز قدس برای سرنگونی سردمداران ظلم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الاسلام سید رضا فاضلیان در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان ملایر مردم را به تقوای الهی و دوری از محرمات فرا خواند و اظهار کرد: کسانی که به خدا ایمان دارند از شهوات و هواهای نفسانی دوری می‌کنند و در این راستا سعادت آخرت را برای خود به دست می‌آورند.

وی با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان، بهترین زمان‌ها در این ماه را لیالی قدر خواند و گفت: شب قدر از هزار ماه بالاتر است و در خصوص فضیلت این شب‌ها بسیار سفارش شده چرا که سرنوشت همه ما انسان‌ها در این شب‌های پرفضیلت رقم می‌خورد.

خطیب جمعه ملایر در ادامه سخنان خود به شهادت امام علی (ع) در این ماه اشاره کرد و ادامه داد: نور مقدس امیرالمؤمنین (ع) قبل از خلقت آدم آفریده شد و خداوند و به واسطه ولایت امیرالمؤمنین (ع)، زمین و زمان را آفرید و آن حضرت در زمان نزول دین اسلام پا به پای پیامبر (ص) بود و در ترویج این دین مقدس از هیچ کوششی دریغ نکرد.

وی در ادامه به خطبه‌های با ارزش نهج‌البلاغه حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان در این کتاب ارزشمند مردم را به تقوای الهی، دوری از گناهان، رعایت حق همسایگان، صله رحم، اصلاح بین مردم، خواندن قرآن و... سفارش کرده و به امام حسن (ع) همه این امور را متذکر شده‌اند.

فاضلیان بیان داشت: بر همه ما به‌عنوان مسلمان و شیعه آن امام همام واجب است طبق دستورات دین عمل کنیم تا سعادت اخروی را برای خود به دست آوریم و در پیشگاه خداوند و ائمه رو سفید باشیم.

وی به ولایت امیرمؤمنان (ع) اشاره کرد و گفت: محور و اصل قرآن ولایت است و دین اسلام با ولایت علی (ع) کامل شد.

امام جمعه ملایر یادآور شد: نماز، روزه، زکات، حج، و ولایت از ارکان اسلام است که مهم‌ترین آنها ولایت است و عمل برای همه این‌ها دارای قضا است و الا ولایت.

وی به خصوصیات امیرمؤمنان (ع) اشاره کرد و یکی از بهترین خصوصیات ایشان را یتیم‌نوازی و حمایت از یتیمان عنوان کرد و گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای یاد کردن از خانواده‌های کمیته امداد است و نباید در شهرمان یتیمی باشد که از وجود حامی بی‌بهره بماند.

فاضلیان در ادامه به جمعه آخر ماه رمضان اشاره کرد و افزود: بنا به فرمان امام خمینی (ره) جمعه آخر ماه رمضان با عنوان روز قدس پایه‌گذاری شده و روز قدس روز پیروزی و روز احیای اسلام و بیداری مسلمانان است.

وی ادامه داد: روز قدس روز شکست دشمنان است و حضور گسترده و پرشکوه مردم در صفوف روز قدس در میادین شهرهای کشور یک بار دیگر پوزه دشمنان را به خاک می‌کشد و آنها را خوار و ذلیل خواهد کرد.

خطیب جمعه ملایر به ‌کشتار مسلمانان در کشورهای میانمار و مسلمانان کشورهای عربی و کشورهای اسلامی در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: شرکت و حضور گسترده ملت‌ها در روز قدس برای سرنگونی همه سردمداران ظلم است و به زودی حکومت‌های سلطه‌گر یکی پس از دیگری نابود می‌شوند.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول