اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

بیداری اسلامی روز به روز قوت می‏گیرد/ پیروزی نزدیک است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند گفت: بیداری اسلامی در برهه کنونی روز به روز قوت می‏گیرد و پیروزی بسیار نزدیک است.

بیداری اسلامی روز به روز قوت می‏گیرد/ پیروزی نزدیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در جمع مردم دماوند، برکت وجودی خاندان امام حسن مجتبی (ع) را یاری‏گر مردم مصر در جریان بیداری اسلامی خواند.

وی اظهار داشت: حضور بقاع متبرکه فرزندان بزرگوار امام حسن مجتبی (ع) در کشور مصر سرمنشأ خیرات و برکات بسیاری است.

امام جمعه دماوند ادامه داد: مردم این کشور توانستند تحت عنایات این بزرگواران در جریان بیداری اسلامی بر مشکلات خود غلبه کرده و حکومت "حُسنی مبارک" را سرنگون کنند.

علاءالدینی اضافه کرد: یکی از امام‏زادگان بزرگوار از کنیه امام حسن مجتبی (ع)، زید بن حسن جد بزرگوار حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مدفون در ری است.

امام جمعه دماوند افزود: مزار مطهر ایشان در جوار مسجد جامع "قرا" و در حاشیه شهر قاهره، پایتخت کشور مصر قرار دارد.

وی با اشاره به دیگر فرزندان امام حسن مجتبی (ع) مدفون در کشور مصر خاطرنشان کرد: سیده نفیسه، دختر حسن انور فرزند زید بن حسن بن علی (ع) و از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است و یکی از بانوان عارف، صاحب کمالات و حافظ قران کریم بود که در عبادت بسیار می‏کوشید.

علاءالدینی ادامه داد: علاوه بر این پدر و دختر بزرگوار از سلاله پاک امام دوم شیعیان، مزار مطهر پدر و دختری دیگر به نام‏های سیده زینب، دختر یحیی متوج نیز در آن مکان قرار دارد.

امام جمعه دماوند افزود: اهل مصر از دیرباز تاکنون زیارت مقبره این بانوی گرامی و پدرش را از جمله امور مذهبی خود می‏دانستند.

وی، وجود مزار مطهر چنین بزرگانی را در کشور مصر عاملی برای تقویت روحیه مردم این کشور در جریان بیداری اسلامی و تحولات پس از آن دانست.

رئیس ستاد هماهنگی اقامه نماز جمعه شهرستان دماوند، امام محمد باقر (ع) را به عنوان یکی از فرزندان شاخص امام حسن مجتبی (ع) خواند.

علاءالدینی ادامه داد: این امام همام از سویی به کنیه مادری نیکو به نام ام‏عبدالله، فرزند امام حسن مجتبی (ع)، از سوی دیگر به کنیه پدر بزرگوار خود حضرت امام زین‏العابدین (ع) و در نهایت از هر دو سو به رسول مکرم اسلام (ص) متصل هستند.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول