اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

یتیم‌نوازی مهم‌ترین خصیصه حضرت علی (ع) بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ارومیه گفت: یتیم‌نوازی و حمایت از مستمندان مهم‌ترین ویژگی حضرت علی (ع) محسوب می‌شود.

یتیم‌نوازی مهم‌ترین خصیصه حضرت علی (ع) بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمد فخری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در جمع مردم متدین اظهار داشت: پیرامون شجاعت، سخاوت، دلاوری و عدالت‌محوری این امام بلندمرتبه حکایت‌ها و داستان‌های زیادی نقل شده است ولی پشتیبانی وی از قشر مستضعف جامعه بیش از سایر موارد زبانزد عام و خاص است.

وی با بیان اینکه امروز مصادف با سالگرد شهادت نخستین امام بزرگ شیعیان است، ادامه داد: اقشار مختلف جامعه به خاطر حضور در مراسم عزاداری مولای متقیان باید به درگاه خداوند متعال شاکر شوند زیرا یک بار دیگر این فرصت را به دست آورده‌اند که در مراسم سوگ شهادت امام علی (ع) شرکت کنند و بر این‌اساس باید این فرصت را غنیمت شمرده و از آن نهایت استفاده را ببرند.

فخری یادآوری کرد: امام علی (ع) در بین مردان صدر اسلام نخستین کسی بود که به پیامبر اکرم (ص) و بعثت وی ایمان آورد پس این مسئله نشان‌دهنده عمق بصیرت وی است.

وی بیان داشت: در آن بحبوحه دوران جاهلیت مولای متقیان با تمام وجود خود، کلام حق را پذیرفت و به حضرت محمد (ص) اقتدا کرد بر این ‌اساس ما به عنوان شیعیان وی باید برای اطاعت از این امام بزرگوار قدم‌های محکمی برداریم.

امام جمعه موقت ارومیه به نزول قرآن کریم در لیالی قدر اشاره کرد و اظهار داشت: این کتاب نورانی و مقدس 1400 سال  قبل، از طریق اتصال به عالم غیب بر ضمیر پیامبر اکرم (ص) نازل شد به طوری که امروز با وجود عبور از تونل‌های تاریخی و گذر در قرن‌های متمادی، این کتاب همچنان برای جهانیان الهام بخش بوده و در دسترس همه ملت‌ها قرار دارد پس باید بیش از گذشته در راستای عملی‌کردن دستورات و احکام این دین مبین تلاش کرد.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان یک زمان مناسب برای تبیین آیات قرآن و دستورات الهی است، اظهار داشت: در چنین روزهایی اقشار مختلف جامعه در مساجد و تکایا به نیت عبادت و قرابت با خداوند متعال گرد هم جمع می‌شوند بنابراین باید در راستای شناخت واقعی پرودگار، ائمه اطهار و مواردی از این قبیل به یکدیگر کمک کرده و دانسته‌های خود را تکمیل کنند.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول