اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

سینمای جوان اعتلای هنر اسلامی را به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی گفت: برگزاری جشنواره سینمای جوان، غنای تجارب و اعتلای هنر ایران اسلامی را به دنبال دارد.

سینمای جوان اعتلای هنر اسلامی را به دنبال دارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از ستاد خبری یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان فصل 4- اترک در خراسان شمالی، ابوطالب شفقت اظهار داشت: حرکت فرهنگی عظیمی که در چند سال اخیر با عنوان جشنواره سینمای جوان و با هدف معرفی توانمندی‌های مخلصانه و هنرمندان جوانان نقاط مختلف کشور دنبال می‌شود، تلاشی  ستودنی و در خور تحسین است.

وی افزود: چرا که فیلم، به عنوان رسانه‌ای اثرگذار و پر مخاطب، جایگاه والایی در ساختمان مهندسی فرهنگی یک کشور دارد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی همچنین در تأکید اهمیت هنر سینما، گفت: هنر هفتم با قدرت ژرف و اثر گذار خود توانسته جوامع بشری را از هر قوم، فرهنگ، زبان و ملیت در همه عرصه‌ها و نسل‌ها با هم مرتبط ساخته و فرضیه‌های تعامل و تبادل افکار و اندیشه را با زبانی مشترک در راستای کمال و سعادت انسان‌ها فراهم سازد.

شفقت اظهار داشت: در این میان سینما با بهره‌گیری از جاذبه‌های تصویری و کلامی نقش مؤثری را در تعامل انسان‌ها ایفا می‌کند.

وی به فرهنگ ایرانی اسلامی متبلور شده پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اشاره کرد و هنر متولد شده از بطن این فرهنگ را مورد توجه قرار داد و گفت: این هنر رنگ و نگاری متفاوت دارد چرا که هنری مطابق با ارزش‌ها و اصالت‌های قرآنی و با تفکر، اندیشه، اخلاق و هویت اسلامی همراه شده است.

شفقت هنرمندان این خطه را سفیران صادق و راویان راستین فرهنگ و هنر که با صیانت از ارزش‌های ماندگار الهی و اسلامی آثار بدیع و فاخر خلق کرده و اذهان جهانی را به تعقل واداشته نام برد و بیش از پیش بر اهمیت جایگاه این عرصه تأکید کرد.

وی با تأکید مجدد بر اهمیت اثرگذاری نقش سینماگران اظهار داشت: باید هنر، متوجه جهان فطرت و متعالی ایمان باشد نه طبیعت محدود آدمی.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: وظیفه یک هنرمند جوان تلاش برای رساندن کشتی زندگی این بشر طوفان زده به ساحل امن الهی است، که این مهم می‌تواند در این عرصه نمود پیدا کند.

وی این جشنواره را با تبادل اندیشه و هنرنمایی مضاعف، سبب غنای تجارب و اعتلای هنر ایران اسلامی دانست و با قدر دانی از برگزارکنندگان آن، خواستار توجه به بهره‌برداری از این فرصت سازنده شد.

شفقت اظهار امیدواری کرد تا با توسعه فضاهای این‌چنینی زمینه ارتقای سطح هنر و آگاهی هنرمندان فراهم شود.

انتهای پیام/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول