اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت صبا گلستان:

50 درصد شیر خام گلستان از استان‎های مجاور تامین می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت صبا استان گلستان گفت: در بخش مواد اولیه لبنیات و شیرخام هر روز شرایط بحرانی‎تری در گلستان سپری می‎شود.

50 درصد شیر خام گلستان از استان‎های مجاور تامین می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمود ابراهیمی صبح امروز در جمع تعاونی‌های استان اظهار داشت: متاسفانه 50 درصد شیر خام گلستان از استان‎های ‌خراسان و اصفهان تامین می‎شود.

وی تصریح کرد: گلستان با کاهش تولید شیر خام روبه‌رو است که برخی از این مشکلات به بخش دولتی برمی‎گردد.

وی با تاکید بر حفظ نسل گاوهای شیری در گلستان خاطر نشان کرد: فقدان گاو شیری سبب ایجاد بحران در استان خواهد بود که باید این موضوع با جدیت پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت صبا گلستان خواستار برنامه‎ریزی مدون در بخش تولید شیر خام در استان شد و تصریح کرد: با وجود ظرفیت‎های استان و توجه به این بخش می‎توان شاهد رونق گرفتن بخش کشاورزی و دامپروری در منطقه شد.

ابراهیمی هم‎مرز بودن گلستان با کشورهای آسیای میانه برای ارتقای فروش تولیدات داخلی استان را یک فرصت برشمرد و افزود: متاسفانه به عنوان تولیدکننده و صادرکننده نمونه استان هنوز نتوانسته‎ایم بازار خوبی در کشورهای همسایه ایجاد کنیم.

وی نداشتن اطلاعات کافی و جامع تولیدکنندگان استان را از کشورهای همسایه یک ضعف تلقی کرد و بیان داشت: آگاهی برای ایجاد کسب و کار جدید در کشورهای همسایه یک ضرورت مهم تلقی می‎شود.

مدیرعامل شرکت صبا گلستان پیشنهاد کرد: لازم است تا در استانداری گلستان واحدی تعریف و از کشورهای مختلف در قالب پروژه بخش صنعت استفاده شود.

ابراهیمی در خصوص هدفمندی یارانه‎ها و افزایش حامل‎های انرژی یادآور شد: با توجه به صادرات و وارداتی که از کشورهای همسایه صورت می‎گیرد توجه جدی به بخش ریلی استان در کاهش هزینه‎ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی متذکر شد: استان گلستان در گذشته به عنوان طرح تعادل‌بخش کشاورزی مورد توجه قرار داشت و همین عامل سبب شد تا در بخش صنعت با ضعف‎هایی مواجه باشیم.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول