اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار همدان:

359 طرح کشاورزی در همدان مصوب شده است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار همدان گفت: 359 طرح تاکنون در شهرستان همدان مصوب شده که 152 طرح در استان همدان و 193 طرح در گروه اقتصادی به تصویب رسیده است.

359 طرح کشاورزی در همدان مصوب شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی محمدی ظهر امروز در ستاد توسعه بخش کشاورزی شهرستان همدان اظهار کرد: شهرستان همدان به عنوان دومین قطب تولید ماهیان سردآبی و گرم‌آبی و دومین قطب تولید ماهی‌های زینتی است که پتانسیل همدان بسیار بیشتر از اذهان است.

وی ادامه داد: در توسعه کشاورزی آب منطقه‌ای باید همکاری کند تا در توسعه کشاورزی گامی برداریم چرا که چنین طرحی یک ایده بسیار خوبی است و همیشه این شرایط مهیا نیست.

معاون عمرانی فرماندار همدان ایجاد مانع بر سر راه متقاضیان توسعه کشاورزی را مهم دانست و افزود: با ایجاد مانع بر سر راه کشاورزان آنها دل‌زده می‌شوند به همین علت نباید آنها را سر کار بگذاریم بلکه باید به کارهای آنها سرانجام بخشیم.

وی اضافه کرد: توسعه در مسائل زیربنایی باید نصب‌العین آمایش سرزمین و برنامه پنجم توسعه باشد و در راستا است که برنامه‌ها و طرح‌ها قابل دفاع است.

محمدی با بیان اینکه 359 طرح تاکنون در شهرستان همدان مصوب شده است، افزود: 152 طرح در استان همدان مصوب شد و 193 طرح نیز در گروه اقتصادی به تصویب رسیده که این طرح‌ها با 498 نفر اشتغال‌زایی با 12.5 میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: توسعه بخش کشاورزی در کشور اجرا شده است اما در همدان خود ما موانعی را ایجاد می‌کنیم که باید در شهرستان همدان اقدامات بیشتری در این راستا ایجاد شود.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار همدان بیان داشت: ما باید بر اساس داشته‌هایمان برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم آن چیزی را که داریم در برنامه‌ها لحاظ کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان نیز گفت: از زمانی که آبیاری تحت فشار آغاز شده 450 میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در آب صورت گرفته که همین امر نشان از اهمیت آبیاری تحت فشار است.

جواد رشیدی بیان داشت: برای تأمین باغات 20 متر مکعب حداقل آبی است که می‌توان اختصاص داد و این مصوبه دولت است.

وی در پایان سخنانش اذعان داشت: 132 کیلومتر انتقال آب در شهرستان همدان داریم که در هشت کیلومتر 200 لیتر در ثانیه پرت آب داشتیم که با این وجود صرفه‌جویی نیز داشته‌ایم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول