اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون معماری و شهر‌سازی شهرداری اصفهان:

ساماندهی ساختمان‌های متروکه نیازمند عبور از چارچوب قوانین است

خبرگزاری فارس: معاون معماری و شهر‌سازی شهرداری اصفهان گفت: ساماندهی ساختمان‌های متروکه نیازمند عبور از چارچوب قوانین است و زیر پا گذاشتن این قوانین برای شهرداری بار حقوقی دارد.

ساماندهی ساختمان‌های متروکه نیازمند عبور از چارچوب قوانین است

مسعود نریمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه خانه‌های متروکه در تمام سطح شهر وجود دارند، اظهار کرد: حقوق مالکانه افراد نیز در تمام شرایط باید مورد احترام قرار بگیرد و هر یک از این ساختمان‌های مخروبه موجود در سطح شهر نیز دارای مالک هستند.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی ساختمان‌های متروکه و مخروبه موجود در سطح شهر نیز باید از سیستم مراجع قانونی و قضایی پیگیری شود، اضافه کرد: اما هر یک از این ساختمان‌ها نیز قابل پیگیری هستند و روال قانونی تعریف شده و مشخصی برای این ساختمان‌ها وجود دارد.

معاون معماری و شهر‌سازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهرداری بدون مراجعه به قانون نمی‌تواند به وضعیت این ساختمان‌ها رسیدگی کند زیرا در صورتی که روال قانونی این موارد در نظر گرفته نشود تبعات حقوقی آن بر روی شهرداری بار می‌شود.

وی با بیان اینکه هر یک از این ساختمان‌ها مالکیت دارند، ادامه داد: ساماندهی ساختمان‌های متروکه نیازمند عبور از چارچوب قوانین است و زیر پا گذاشتن این قوانین برای شهرداری بار حقوقی دارد.

نریمانی تاکید کرد: در صورتی که مردم از وجود ساختمان‌های متروکه و مخروبه در منطقه مسکونی خود گلایه‌مند باشند باید درخواست خود را به شهرداری منطقه مورد نظر ارسال کنند و شهرداری نیز موظف به رسیدگی به درخواست‌های شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت ساختمان‌های مخروبه موجود در سطح شهر به رونق شهر کمک می‌کند، افزود: حدود اختیارات شهرداری تعریف شده و مشخص است و شهرداری تنها می‌تواند در چارچوب قانون و موازین قانونی به وضعیت این ساختمان‌ها رسیدگی کند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول