اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

اختصاص 85 میلیارد تومان به خراسان‌رضوی در کارگروه زیارت

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: کارگروه ملی زیارت 85 میلیارد تومان برای حل مشکلات زیارت و زائران به استان اختصاص داده است.

اختصاص 85 میلیارد تومان به خراسان‌رضوی در کارگروه زیارت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در کارگروه زیارت که دارای دو جنبه ملی و استانی است، برای بحث‎های مختلف موضوع زیارت برنامه‎ریزی شده است، به‌عنوان مثال 6 ماه قبل، 12 میلیارد و 500 میلیون تومان به شهرداری مشهد برای خرید اتوبوس‎های تندرو برای اطراف حرم مطهر رضوی اختصاص دادیم که هنوز این اتوبوس‎ها خریداری نشده است.

وی افزود: همچنین 10 میلیارد تومان دیگر برای اسکان ارزان قیمت زائران در اختیار شهرداری قرار گرفته است و 3 میلیارد تومان نیز برای ساخت سرویس‌های بهداشتی در اطراف حرم امام رضا(ع) به شهرداری داده‌ایم.

وی ادامه داد: گسترش مسائل رفاهی زوار و همچنین مسائل فرهنگی زیارت و به خصوص بحث ماندگاری زائر در مشهد در این کارگروه مورد توجه قرار رفته است.

صلاحی با اشاره به تشکیل کارگروه ملی زیارت خاطرنشان کرد: کارگروه ملی زیارت با ریاست معاون رئیس جمهور تشکیل شده است و در نخستین اقدام 80 میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه دوم قطار مشهد اختصاص داد و همچنین بودجه‌ای هم برای توسعه فرودگاه مشهد اختصاص یافت.

وی افزود: کارگروه استانی زیارت نیز برای بودجه‌های اختصاص یافته در حوزه زیارت به مشهد و استان برنامه‌ریزی می‌کند، برای نخستین بار در کشور، دولت دهم برای زیارت ردیفی را در بودجه کشور به مشهد اختصاص داده است که برای امسال 85 میلیارد تومان است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه طرح توسعه کمی و کیفی زیارت در حال تدوین است خاطرنشان کرد: با همکاری پارک علم و فناوری و با حضور کارشناسان مجرب، طرح توسعه کمی و کیفی زیارت در حال تدوین است و تاکنون 20 جلد از این طرح چاپ شده است.

وی افزود: در این طرح 10 شهر مذهبی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و با محوریت مشهد راهکارهایی برای توسعه زیارت آورده شده است.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به روز خبرنگار تصریح کرد: خبرنگاران وظیفه سنگینی دارند زیرا باید با صداقت اخبار را منتشر کنند؛ خبرنگاران محور اصلی ارتباط مرم و مسئولان هستند.

وی افزود: بیان افتخارات و ثبت وقایع ملت بخشی از وظایف خبرنگاران است.

صلاحی با بیان اینکه تا به حال اقدامات فرهنگی خوبی در استان صورت گرفته است تاکید کرد: تاکنون شورای فرهنگ عمومی اقدام به بزرگداشت مفاخر و شخصیت‌ها کرده است و باید از شخصیت‌های زنده هم تجلیل شود که در همین راستا قصد داریم در آینده نزدیک از علمای قرآنی تجلیل به عمل آوریم.

وی با بیان اینکه بزرگداشت شهدا، شعرا و عرفای استان در دستور کار شورا قرار دارد، افزود: در همین راستا بزرگداشت شهید شوشتری، شهید برونسی و شهید کاوه برگزار شده است و سعی داریم سال آینده مراسم بزرگداشتی برای شهید صیاد شیرازی برگزار کنیم.

صلاحی با اشاره به فیلم‌هایی که به زندگی شهدا پرداخته‌اند، عنوان کرد: فیلم‏های به کبودی یاس و شور شیرین از فیلم‌هایی هستند که برای معرفی بهتر شهدا ساخته شده‎اند و باید برای شهید صیاد شیرازی و شهید شوشتری نیز فیلم‌هایی ساخته می‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به جشنواره امام رضا(ع) اظهار کرد: امسال در 71 نقطه جهان و بیش از 30 کشور جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار می‌شود و تمام استان‌های کشور از 3 ماه قبل کار خود را برای ارائه آثار به جشنواره آغاز کرده‌اند.

گفتنی است شورای فرهنگ عمومی استان در این جلسه 3 میلیارد و 500 میلیون تومان بودجه برای برنامه‌های فرهنگی استان تصویب کرد که از این رقم 1 میلیارد و 400 میلیون تومان به برنامه‌های شهرستانی و 2 میلیارد و 100 میلیون تومان به برنامه‌های استانی اختصاص یافت.

همچنین ثبت روز 24 آبان ماه به نام عبدالرحمن جامی، شاعر قرن نهم هجری به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسید که این دستورالعمل برای ثبت قطعی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌شود.

لازم به ذکر است که در این جلسه حجت‌الاسلام نهاوندی، مدیرکل صدا و سیما، حجت‌الاسلام مرویان مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی، جعفری مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار امیری مقدم فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌رضوی و سردار قیاسی، جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(ع)، دکتر اشرف‌زاده، حجت‌الاسلام الهی خراسانی، خانم خدیوی، سرپرست دفتر امور زنان استانداری و شادکام، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد به‌عنوان اعضای شورای داوری انتخاب خادمان نمونه فرهنگی استان انتخاب شدند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول