اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای اداری مشهد مقدس عنوان شد

انتقاد شدید آیت‌الله علم‌الهدی از عدم‌ کارآیی کارگروه زیارت‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به عدم کارایی کارگروه زیارت گفت: کاگروه زیارت تاکنون هیچ نتیجه‌ای برای مشهد نداشته و هیچ‌گونه کارایی از شاهد نبودیم چرا که آقایان هیچ‌یک نه تنها در مشهد نبوده بلکه مشهدی نیز نیستند.

انتقاد شدید آیت‌الله علم‌الهدی از عدم‌ کارآیی کارگروه زیارت‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس ستاد نماز جمعه در کشور اظهار داشت: نماز جمعه به جز این که عبادت و فریضه ای الهی محسوب می‌شود تاثیرگذاری بسیار بالایی نیز در وضعیت سازندگی و اجتماعی جامعه دارد.

وی افزود: اگر از دیدگاه مدیریتی به نماز جمعه نگاه کنیم شاهد خواهیم بود که نماز جمعه کمربند مدیریتی قوی و نیرومند برای نظام و کارگزاران نظام در عرصه‌های اداری و مدیریتی این کشور است.

امام جمعه مشهد مقدس با تاکید بر نقش حائز اهمیت نماز جمعه در مدیریت نظام خاطر نشان کرد: نماز جمعه در مدیریت نظام نقش بسیار بارز و تاثیر گذاری داشته و در تمام جریان‌های نظام اعم از سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و غیره نیز تاثیر گذار است در حالی که باید توجه داشت نماز جمعه کوچکترین تحمیلی را بر دولت از لحاظ بودجه نیز وارد نمی‌کند.

وی تصریح کرد: نماز جمعه به واقع دستگاهی بسیاری قوی و منظم در جامعه از لحاظ مدیریت و پذیرش مدیریت دستگاه‌ها برای مردم است چراکه تنها اهرم پذیرش مدیریت ها برای ملت نماز جمعه است و حضور آنها نیز در نماز جمعه نشان از پذیرش آنها دارد.

وی در ادامه یادآور شد: یک جنبه مدیریت، اجرای مدیریت است که برحسب تخصص و مهارتی مدیران دارند، مدیریت خود را اجرا می‌کنند ولی از طرفی جنبه دیگر مدیریت اثرگذاری آن است که باید مورد رضایت و پذیرش مردم قرار گیرد و باید بدانید که تنها اهرم و ابزار برای مورد پذیرش قرار دادن این مدیریت‌ها، نماز جمعه است.

علم‌الهدی دربخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نگاهی فرا استانی به شهر مقدس مشهد از سوی مسئولان و مدیران کشور و استانی اظهار داشت: این درست نیست که برخی از مسئولان عالی کشور مشهد را تنها به چشم یک مرکز استان نگاه می کنند و نمی‌دانم بنده این چه خاصیتی است که در مشهد مقدس در دیدار‌ها اذعان می‌کنند که این‌گونه نیست و وعده‌های بسیاری می‌دهند در حالی که وقتی از مشهد خارج می‌شوند تمام حرف‌ها و وعده‌های خود را فراموش کرده و دیدگاه‌ها و نگاه‌ها همانند سابق می‌شود.

وی با تاکید براین مطلب که مشهد نسبت به تمام شهرهای کشور تافته جدا بافته است، افزود: امروز به واقع یکی از بزرگترین مشکلاتی که ما با دستگاه‌های مرکزی داریم همین نگاه مرکز استانی به مشهد مقدس است در حالی که باید این نگاه تغییر پیدا کند.

مسئولان وعده‌های خود را در مورد مشهد به فراموشی نسپارند

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر امروز به موقعیت شهر مشهد در کشور و جهان نگاه کنیم شاهد خواهیم بود که هیچ شهری جز شهرهای زیارتی همانند مکه و کربلا و غیره در سراسر جهان موقعیتی همانند مشهد را ندارد؛ بنابراین مسئولان باید توجه کنند که وقتی از مشهد خارج شدند نباید وعده‌های خود را به فراموشی بسپارند.

وی در ادامه با تاکید بر این مطلب که مسئولان توجه کنند گفتنی‌ها در مقام عمل تاکنون موثر نبوده بلکه تنها در مقام شنیده‌ها بوده است، تاکید کرد:‌ به عنوان مثال شاهدیم تاکنون کارگروه زیارتی که برای مشهد تاسیس شد هیچ کارایی نداشته است چراکه نه تنها در مشهد برگزار نمی شود بلکه حتی یک نفر از مشهد هم حضور نداشته و تنها استاندار و یک یا دو نفر از نمایندگان حضور دارند و مابقی مسئولان راس تشکیلات حکومت و دولت هستند.

کارگروه زیارت تاکنون هیچ‌گونه اثربخشی نداشته است

وی خاطر نشان کرد: بنده نیز به عنوان امام جمعه مشهد تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مثبت بودن و کارایی این کارگروه نشنیده و دریافت نکردم پس به واقع باید بیان کرد که کارگروه زیارت تاکنون هیچ‌گونه اثربخشی نداشته است.

انتقاد امام جمعه مشهد از برخورد نامناسب دستگاه‌های اجرایی با نامه‌های دفتر امام جمعه

امام جمعه مشهد مقدس در بخش دیگری از سخنان با گلایه از مدیران و برخی دستگاه‌های اجرایی درمورد برخورد نامناسب با نامه‌های دفتر امام جمعه گفت: بعضاً مردم به حق یا به ناحق پس از هر مرجعی، دفتر امام جمعه را مرجع خود دانسته و برای بیان مشکلات خود و رفع آنها به این دفتر مراجعه می‌کنند و قطعاً این دفتر نیز برای اینکه مردم از نظام ناامید و دلخور نشوند، به بررسی این مشکلات می‌پردازد.

وی اضافه کرد: دستگاه‌ها توجه داشته باشند قطعاً وقتی دفتر امام جمعه به کسی نامه ای داده و نامه ای ارسال می کند، می‌داند که راه حلی برای رفع مشکل وجود دارد، بنابراین نامه‌ها را باید بی‌پاسخ نگذاشته و مشکلات را رفع کنند چرا که در حال حاضر بنده می‌بینم برخی افراد برخورد بسیار نامناسبی با نامه‌های دفتر امام جمعه دارند.

وی ادامه داد: بنده نسبت به این رفتار و برخورد با نامه ها بسیار گله مند هستم لذا دستگاه توجه کنند که به جای چنین رفتاری با نامه‌ها به حل مشکلات بپردازند.

علم الهدی: تشنه دخالت در کارهای نظام نیستم

علم الهدی در خاتمه تصریح کرد: بنده تشنه دخالت در کارهای نظام نبوده و قصد ندارم که چوب لای چرخ مدیران بگذارم بلکه تنها خواستار رفع سریع مشکلات مردم هستم، چرا که باید از این ملت ولایتمدار همواره حمایت کنیم و نگذاریم حتی یک نفر هم از این نظام دلخور و ناامید شود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول